Klacht: Waardeloos product; net schuurpapier

op 17 december 2017 over Allure Kristalpad in de categorie Beauty & Wellness

Afgelopen week heb ik op de LXRY beurs een set gekocht van €49,-.
Vol goede moed ben ik dit gaan gebruiken, want als ik de verkoopster mocht geloven was dit dè uitkomst en het perfecte ontharingsmiddel; sterker nog, scheermesjes zouden funest zijn voor mijn huid. Kristalpad zou pijnloos en beter voor de huid zijn, en zou de huid niet irriteren. Ook zou het makkelijk en snel zijn.
Echter heb ik het nu gebruikt en eerlijk gezegd heb ik de grootste spijt van mijn aankoop.
– ondanks het keurig volgen van de gebruiksaanwijzing (met de 5 rondjes heen en weer en niet duwen) is mijn huid zwaar ge-irriteerd, piepkleine wondjes in mijn gezicht boven mijn lippen. Rode vlekken en branderig gevoel onder mijn oksels en benen. Volgens de verkoper kon ik het product gebruiken voordat ik de zon in zou gaan, echter is mijn huid zo geirriteerd dat ik de zon nu moet vermijden.
Het is echt verre weg van lief-voor-mijn-velletje. Want de haartjes komen wel net zo hard terug als met scheren, maar ik kan het nu ook niet scheren, doordat het zo ‘verbrand’ is. Ik had net zo goed een stuk schuurpapier bij de Gamma kunnen kopen en het over mijn huid boenen.
– het duurt ook nog eens eeuwen, ik ben langer dan een half uur met alleen mijn benen bezig geweest. En nogmaals, als de haartjes dan langer wegblijven is het niet erg. Maar helaas komen ze even snel terug.
– het product komt niet makkelijk bij de buigingen en rondingen zoals knieholtes, enkels, oksels en bikinilijn. Ook niet met het kleine handschoentje. Dus het is totaal niet effectief.
– bovendien krijg ik lamme handen van het gedraai.

Het komt er op neer dat alles wat de Kristalpad beloofde te doen en te zijn het niet doet of is:
– het is niet pijnloos vanwege de irritatie erna
– de haartjes komen net zo snel terug
– het duurt lang
– veel plekken komt het niet makkelijk bij
– en het is helemaal niet makkelijk of snel met dat eindeloze gedraai.

Met name doordat het zo irriteert kan ik het product niet meer gebruiken. Wat betekent dat de 49 euro totaal verspild is en ik nu met een mega set zit opgescheept (basis set met aanvullingen).

Klantenservice meteen benaderd voor geld terug maar die geeft geen sjoege, reageren amper en lezen de klacht niet. Áls ze dan een keer reageren komen ze met het voorstel om nóg meer van die pads op te sturen.

Geld terug;
Ofwel retourneren van tweeaanvulsets twv €19,95 per stuk, dus €39,90 bij elkaar.
- ofwel hele set retourneren en geld terug €49,-

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Allure Kristalpad

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Allure Kristalpad nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Chantal1983