Klacht: VW reageert niet eens

op 27 december 2017 over Volkswagen in de categorie Automerken

Problemen met de deskundigheid van de VW garages. Wij kochten een 4 jaar oude transporter. Deze auto had een nieuwe kop van de motor gekregen. Na 120 km stonden we stil, olie was op. Na heel veel gedoe en 3 weken de auto in de garage bleek de monteur voor de verkoop de cilinders niet nagekeken te hebben, motor volledig naar zijn moer. Alles binnen garantie, dus nieuwe motor er in.
Door het rijden op olie i.p.v diesel was het roetfilter ook aan vervanging toe, maar dat wilde VW niet doen. Na 2 jaar hebben we advocaat ingeschakeld en toen kwam er wel een nieuwe roetfilter.
Afgelopen zomer in Frankrijk reed de auto ineens niet meer. Auto belandde in VW garage in Frankrijk. Na een week was deze nog niet gemaakt en wij gingen naar huis met een huurauto. Na twee weken was de auto nog niet gemaakt en kwam deze op ons verzoek naar Nederland. Monteur in Frankrijk had een ravage achter gelaten. Accu was weggehaald en lag voor de passagiersstoel op de grond. Alle beschermingskappen waren weggehaald, kabels losgetrokken en motormanagement systeem was er ook uit gehaald. Alles lag her en der in de auto. Geen idee wat er allemaal kapot was en wat niet. Auto moest eerst weer helemaal in elkaar gezet worden, maar om discussie te voorkomen hebben we een expert de auto laten nakijken. Ook hij had geen idee waarom de auto zo was toegetakeld. Achteraf bleek het allemaal mee te vallen gelukkig en was de auto in een paar uur weer in orde. Monteur in Frankrijk had dus geen enkele verstand van wat hij deed. Maar wij hebben extra kosten moeten maken door deze wanprestatie.
Na 5 keer chatten en 2 keer bellen naar VW Nederland om ondersteuning voor een klacht naar Frankrijk wordt er beloofd contact met ons op te nemen na overleg. Nu, 4 maanden later nog niets vernomen. Uiteindelijk een aangetekende brief gestuurd naar de directie van VW in Nederland, maar zelf daar op komt geen enkele reactie. Ze hebben niet eens het fatsoen om te reageren. Blijkbaar zijn niet alleen de monteurs van VW niet capabel voor hun functie, niemand blijkt dat te zijn bij VW. Werkelijk schandalig, ik heb er geen goed woord voor over.

Ik ben tevreden als ze serieus onderzoek gaan doen naar de wanprestatie van de Franse monteur en reageren op ons verhaal. Niet reageren op een brief is ronduit schandalig. Zo ga je niet met klanten om.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Volkswagen

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Volkswagen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door irenevanvonno