Klacht: Vrijwillige bijdrage verplicht, en niet meedenken.

op 22 september 2016 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

In de zomervakantie moest ik boeken bestellen bij van Dijk. Ik heb twee dochters, dus twee pakketten. Alles bij elkaar een kleine 400 euro. Vreemd, school is gratis. Dus het waren allemaal extra kosten. Maar ook de “zogenaamde” vrijwillige bijdrage kon niet uit worden gevinkt.

Dus contact opgenomen en een melding gemaakt dat die 40 euro, x 2, vrijwillig is en ik die dus niet op de rekening wil zien nog betalen. Antwoord van Van Dijk: regel het maar met school.

Grappig, want de school is dicht in de vakantie. Na drie weken kreeg ik een herinnering dat ik nog even moest betalen. Maar zoals ik al zei, ik betaal niks zolang die 40 euro er bij staat. En daarnaast hoef ik niks te betalen aangezien mijn inkomen dusdanig laag is dat school het mij altijd kwijt scheld.

Voor de zekerheid weer opgebeld en weer gemeld. Ze konden er niks mee.

Eerste week van school direct langs de directie en geregeld dat die 40 euro er af ging. De rest wilde ik, alsnog proberen, te betalen.

Dus weer contact opgenomen met van dijk voor een regeling. Maar dat kon niet. Dat hadden we aan moeten vinken tijdens de bestelling. Dus legde ik uit dat ik een hersenaandoening heb en dat mijn kinderen de bestelling hadden gedaan buiten mijn aanwezigheid. Maar dat hielp niks. Er kon geen regeling worden getroffen.

Die zelfde avond kreeg ik een email. School had zijn werk gedaan en de tekening werd met twee maal veertig euro gematigd. Maar twee uur later kwam er een nieuwe email dat de rekening met twee maal veertig euro werd verhoogd. Incassokosten, noemen ze zoiets.

Opnieuw belde ik van dijk dat ik nog geeneens een acceptgiro had gehad voor het nieuwe lagere bedrag. En daar betaal je wel voor. En toen zij van dijk, wij sturen geen acceptgiro.

Nu maar naar school gegaan en gezegd dat ik helemaal niet kan betalen. En jawel, vandaag de eerste dreigbrief van van Dijk. Betalen anders word het een incasso bedrijf.

School zal het moeten oplossen. Ik betaal niks. Van Dijk matigd de rekening maar met 100%

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 23 september 2016 om 08:46 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door MarkII