Klacht: Vreselijke service

op 18 oktober 2016 over Philips in de categorie Electronica Merken

We zijn al drie maanden aan het wachten op een onbeschadigde lamp. We hadden een speciale badkamerlamp gekocht. De lamp gemonteerd volgens de handleiding en goed gecontroleerd. Helaas valt na ongeveer een uur de lamp naar beneden in duizend stukken. Meteen gemeld bij de klantenservice van Philips. Na een aantal dagen krijgen we te horen dat we het armatuur op moeten sturen. Hier was al direct veel onduidelijkheid over; hoe moeten we het opsturen en waar naar toe. Zo zijn er weer een aantal dagen voorbij voordat de lamp opgehaald kan worden. We krijgen pas een nieuwe lamp als de oude is ontvangen op de locatie van Philips. Dus voordat we een nieuwe hebben is er zo weer een week voorbij. Helaas zat hier een beschadiging op. Een kras die erg duidelijk te zien was. Het hele proces begint opnieuw. Alles loopt via contactaanvraag en helaas sluit de klantenservice de aanvraag ineens af waardoor wij niets meer kunnen ‘mailen’. Opnieuw een aanvraag ingediend en alle gegevens weer in moeten vullen. Zo ook geprobeerd de klantenservice via de telefoon te bereiken maar na 25 minuten in de wacht nog niemand gesproken, ook geen succes dus en geldverspilling. Er gaat weer een hele tijd overheen voordat de lamp is opgehaald en we een nieuwe hebben. Maar wederom heeft de nieuwe lamp een beschadiging. We proberen Philips via Facebook te bereiken omdat ze wederom het contactaanvraag hebben aangesloten maar beweren dat het nog openstaat. Toch kunnen we geen berichten meer naar ze sturen. Via Facebook gaat het helaas totaal niet sneller maar uiteindelijk na lang wachten en veel berichten te hebben gestuurd krijgen we een oplossing, we mogen een andere lamp uitkiezen. Wel moet eerst de oude weer teruggestuurd worden. Het duurt elke keer dagen tot er een reactie komt. Inmiddels is de lamp weer opgehaald maar ik krijg geen reactie meer op mijn berichten die ik bijna dagelijks stuur. Nu hebben we drie maanden later dus nog steeds geen lamp en geen reactie over de nieuwe leverdatum van de lamp die we hebben uitgezocht. Ik had nooit verwacht de service bij zo’n groot bedrijf zo enorm slecht kan zijn. Ik zal daarom ook nooit meer iets van Philips kopen alleen als het niet anders meer kan. Wat een enorme tegenvaller is dit!! Hopelijk krijgen we überhaupt nog een lamp voor de badkamer want daar hebben we nu al drie maanden geen verlichting.

Als we de nieuwe lamp op zeer kort termijn ontvangen die we als alternatief hebben uitgekozen en zonder beschadigingen. Daarnaast ben ik pas tevreden als er welgemeende excuses aangeboden worden voor het ongemak en stress dat hieruit is voortgekomen.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Philips

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Philips in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Philips een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Philips

Heeft op 24 oktober 2016 om 16:39 geantwoord

Met de klant is overeengekomen om een alternatief op te sturen. Momenteel wordt er door het service centrum gekeken of deze opgestuurd kan worden. De Thermen ceiling lamp grey 1x40W type is momenteel niet op voorraad, deze is wel inmiddels besteld en zal zodra in voorraad komt naar het adres van de klant opgestuurd worden.

Heeft op 31 oktober 2016 om 17:22 geantwoord

We hebben helemaal niet het alternatief opgestuurd gekregen maar weer precies hetzelfde type lamp. Toen is aan de telefoon gezegd dat er van het alternatief voldoende op voorraad is. Nu blijkt het artikel helemaal niet op voorraad te zijn. Erg vervelend weer... Donderdagochtend gesproken met iemand van Philips en er wordt gekeken naar een oplossing, maar het is nu 3 dagen later nog niets vernomen. Philips beschouwt deze klacht als opgelost maar wij nog niet. Hopelijk wordt weer spoedig contact opgenomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Fam. Jonkers