Klacht: voorwaarden wtcg 2011

op 16 januari 2014 over CAK in de categorie klachtmelden

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 27 december ontving ik van het CAK een brief over de tegemoetkoming Wtcg 2011, en dat mijn aanvraag was afgewezen omdat ik niet dat hele jaar verzekerd zou zijn geweest volgens de Zorgverzekeringswet. Toen ik op 2 januari telefonisch van het CAK vernam dat de informatie die in die brief stond onjuist was, en wat er had moeten staan (dat ik geen recht op de tegemoetkoming Wtcg 2011 heb door de combinaties van zorg) vroeg ik om dit zwart op wit te krijgen.
Dit ontving ik 16 januari in een nieuwe brief, maar met weer een andere reden voor deze beslissing dan ik 2 januari door de telefoon hoorde. In deze brief stonden de voorwaarden van de tegemoetkoming Wtcg 2011, dat ik er niet aan voldeed en dus geen recht had. Eén van de voorwaarden is om in 2011 langdurig geneesmiddelen afgenomen te hebben voor bepaalde chronische aandoeningen. Dit is bij mij anti-epileptica, zo is ook te lezen in de brief van 27 december. Hier zat ook een bijlage bij met de uitleg van de medische kant van de reden van het CAK zijn afwijzen, hier lees ik echter alleen waarom ik met deze zelfde voorwaarden wel recht heb.

Bijgevoegd:
medische gegevens zorgverzekeraar CAK, 27/12/13

Gewenste Oplossing:

Ik wil de beslissing van het CAK begrijpen. Ik denk dat ik recht heb op de wtcg 2011, en zolang ik het niet begrijp kan ik ook geen bezwaar maken.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar CAK over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door CAK in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat CAK een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CAK

Heeft op 21 januari 2014 om 12:01 geantwoord

Geboden Oplossing:

Wij hebben de klant gebeld. In dit gesprek hebben wij uitleg gegeven over de tegemoetkomingen vanuit de Wtcg over 2010 en 2011. We hebben de klant ook uitgelegd welke voorwaarden er gelden voor een tegemoetkoming. De klacht gaat voornamelijk over de wet- en regelgeving. Wij hebben verteld dat we de wet niet kunnen aanpassen. Hiermee sluiten wij de klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Jesca