Klacht: Voorgelogen door verkopers en zeer slechte en extreem langzame klantenservice

op 20 januari 2014 over Fype in Amsterdam in de categorie Internetbedrijven

Al maanden bezig voor een oplossing! Contract afgesloten na navraag gedaan te hebben of we aangesloten konden worden zonder het doortrekken van kabels en extra kosten. Dit is ons toegezegd door verkopers Gio en Joyce Paap. De monteur kwam langs om ons aan te sluiten en dit bleek niet mogelijk. Onze kastjes kunnen geen digitale tv ontvangen en we beschikken niet over een kruipruimte. Pas na 2 maanden al contact te hebben over een oplossing voor de tv’s van beneden met dit probleem vertelde Fype dat dit ook Vd kastjes op de bovenverdieping geldt! Verkopers hebben gelogen! Ook hebben ze ons niet verteld over de installatiekosten. Meteen contact gehad met Fype en een maand gratis ter compensatie was ons toegezegd. Echter worden wij vanaf maand 1 (en 2e ook al) gefactureerd terwijl we niet eens zijn aangesloten! Ontelbare telefoontjes en brieven later hebben we nog geen antwoord op de vraag waarom dit gedaan wordt en geen goede oplossing voor de digitale televisie voor alle tv’s!!!

Deze klacht heb ik 3 weken geleden op een website voor klachten geplaatst. Echter vond Fype (tegenwoordig Fiber) het niet nodig om hier op te reageren. Ook niet op mijn telefoontjes en inmiddels 3 brieven sinds het plaatsen van bovenstaande klacht. Dit is toch te belachelijk voor woorden! Dit loopt al maanden. Fiber werkt niet eens meer mee aan het vinden van een oplossing maar ondertussen loopt het contract wel door en wordt er wel verwacht dat wij gaan betalen! Na mijn rode kaart wordt er wel direct gebeld. Ik heb de situatie toen uitgelegd en gezegd dat we op een reactie wachten en niet voor diensten willen betalen waar we geen eens gebruik van kunnen maken, sindsdien geen gehoor!

Als Fiber geen oplossing wil bedenken zeg ons contract dan graag op. Ik heb nog nooit zo een slechte klantenservice meegemaakt! En dit terwijl we al op zoveel gebieden zijn voorgelogen door hun medewerkers. Een naamswijziging verbaast me niks, op google staat het VOL met klachten over Fype. Het is te belachelijk voor woorden hoe oneerlijk en langzaam Fiber te werk gaat en ons al maanden ZONDER diensten laat zitten!

Ontbinding van het contract! Anders dient Fype digitale televisie te voorzien op al onze televisies op hun kosten. We hebben alle extra zenderpakketten dus het lijkt me logisch dat we dit contract niet zouden afsluiten als we deze zenders niet eens kunnen bekijken! Dit kan door middel van homeplugs of extra kastjes. Met homeplugs willen we indien de kwaliteit slecht is direct kunnen opzeggen. Ons is aangegeven dat de kwaliteit slecht kan zijn. Het is logisch dat onze voorkeur dus uitgaat naar extra kastjes. De reeds betaalde facturen dienen verrekend te worden aangezien we nog geen gebruik hebben gemaakt van de diensten en de eerste maand gratis telt ook nog steeds. Het zou fijn zijn als we nou eens een volledig antwoord kunnen krijgen.

Alle klachten die gemeld zijn door Melanie01