Klacht: voor de derde keer reistijd verandert

op 30 juni 2016 over Neckermann Reizen in de categorie Online Reisbureaus

Goedendag,

Na telefonisch contact te hebben gehad  met een van u collega’s van Neckermann reizen wil ik een schriftelijke klacht indienen aangaande onze aankomende reis naar Turkije.
Op 28-2-2016 hebben wij een reis geboekt naar Turkije met het  referentie nummer 79165688.
Na lang zoeken hebben wij een mooi hotel gevonden en hier de beste reistijd bij gezocht.
De heenreis zou gepland zijn op 15:30( en ja ik zal u voor zijn dit staat netjes vermeld op de site dat de vluchttijden kunnen veranderen)indekken kunnen we allemaal!!
Wij hebben juist dit tijdstip geboekt ivm kleine kinderen zodat deze op een schappelijke tijd in het hotel aankomen.
Nu schetst mijn verbazing na 2 maal telefonisch contact te hebben gehad na 28 februari,(speciaal gedaan ivm evt kosteloos omboeken) en nu 2 weken voor de vakantie er na weer telefonisch contact
mij is verteld dat de reistijd die voor 80% vaststond en ja dat is verteld door een collega, nu de heenreis toch is verlaat naar 19:30!!
Dat houd dus in dat we ver na 00:00 in het hotel aankomen om wel te verstaan om 02:00 uur s ’nachts.
Mijn kinderen zijn hier nog 2 dagen compleet van de rel van, Niet in het minste geval dat ons dit nu een dag vakantie kost,
De laatste dag staat de terug reis gepland om 00:10 dus moet ik voor 1 dag een kamer bijboeken ivm het late vertrek!!
Ik snap ook wel dat dit een keer kan gebeuren maar dit is nu het 3e jaar op rij dat dit gebeurt en van een incident kan geen sprake meer zijn.
Dus resume… wij hebben speciaal vroeg geboekt. meer betaald. en nu voor straf weer een late vlucht gekregen.
Neckermann kan beter geen vluchttijden meer op de site zetten want er wordt toch niet aan gehouden…
Dit zal denk ik onze laatste boeking zijn bij Neckermann/thomas Cook omdat toch datgene niet gegeven wordt waarvoor geboekt is.
Erg jammer en vooral boos en teleurgesteld vooraf.
Ik hoop dat hier een passend antwoord op komt en eventueel een oplossing.

Rens Dekker

een passende compensatie en geen standaard mail omtrend reisbescheiden dat de vluchttijden kunnen veranderen.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Neckermann Reizen over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Neckermann Reizen in behandeling genomen

Bericht van Neckermann Reizen

6 maanden geleden - Geachte heer Dekker, Hartelijk dank voor het uiten van uw klacht. De definitieve maatschappij en vertrektijden van de vliegreis vindt u in de reisbescheiden. Deze maatschappij en tijden kunnen afwijken van de bij boeking opgegeven informatieve tijden. Te allen tijde kunnen ook op de dag van vertrek of bij terugreis nog wijzigingen worden aangebracht. Ook na uitgifte van het ticket blijft het mogelijk dat de vertrektijd of maatschappij verandert. Het kan gebeuren dat u 's avonds heen vliegt en op de laatste vakantiedag 's ochtends alweer terugreist. Toch zijn dit volledige reisdagen, ook volgens de reisverzekeraar. Terugbetaling van een deel van de reissom is niet mogelijk. Voor vluchttijden zijn wij afhankelijk van de planning van de luchtvaartmaatschappij. Daar wordt nog wel eens geschoven in de planning om de vliegtuigen zo efficiënt mogelijk in te zetten. Hier bent u mee akkoord gegaan tijdens het boeken van de reis. Het spijt ons dat dit nu drie keer gebeurd is bij uw reis. Uiteraard kijken wij graag de vluchtmogelijkheden voor u na. Zowel heen als terug is er op deze dagen slechts 1 vlucht van/naar Gazipasa. Doorgaans zijn de vluchten van/naar Gazipasa laat heen en laat terug. Wellicht is de vlucht van/naar Antalya een beter alternatief? Dan is de vlucht om 06.20 uur heen en terug om 06.05 uur. Ook voor deze geldt vluchttijden en beschikbaarheid onder voorbehoud. Hiervoor raden wij u aan contact op te nemen met ons callcenter op 0900-5550555. Graag geven wij u nog een tip: Mocht u in het vervolg meer zekerheid van vluchttijden wensen, raden wij u aan eens bij onze flexreizen te kijken. Bij deze vakanties vliegt u met een lijndienst, deze toestellen vliegen doorgaans op vaste dagen en op vaste tijden. Dit in tegenstelling tot chartervluchten, die speciaal worden ingezet voor vakantievervoer. Met vriendelijke groet, Neckermann Reizen

Reactie van de melder van de klacht rens04

6 maanden geleden - Wat een kansloos bericht is dit.... een optie geven vliegen op Antalya dat is een transfer van 3 uur naar het hotel en juist op Gazipasa geboekt voor een korte transfer. en dan ook een optie geven voor een lijnvlucht/flexvlucht kun je dat dan apart boeken bij een all inn reis???? Dit staat namelijk nergens als je boekt, of zijn dit ook weer de kleine lettertjes!!! Het verbaast me ook zeer dat er gezegd wordt dat er "doorgaans" laat heen en laat terug gevlogen wordt waarom bied Neckermann dan deze optie tot boeken als er toch doorgaans niet aan gehouden wordt. Trouwens een mooi stukje knip en plakwerk in de mail heb hem al een paar keer voorbij zien komen. Maar volgens mij is een tip voor de toekomst geen passende oplossing ik wordt er alleen nog maar meer kwaad om. Het spijt me is ook zoiets en dan is het zeker afgedaan??????

Bericht van Neckermann Reizen

6 maanden geleden - Geachte heer Dekker, Voor vluchttijden zijn wij afhankelijk van de planning van de luchtvaartmaatschappij. De planning kan wijzigen, zo kunnen er toestellen samengevoegd worden om de vliegtuigen zo efficiënt mogelijk in te zetten. Als service geven wij de klant de keuze om te vliegen van/naar Antalya of Gazipasa. Dit betreffen onze chartervluchten (vakantievluchten) die men boekt bij zonvakanties. Echter is het ook mogelijk om een flexreis te boeken. Te vinden via de volgende link: https://bit.ly/29iELGw Op basis van uw persoonlijke wensen en voorkeuren stelt Neckermann een reis (hotel, vlucht en optioneel transfer) samen die geheel aan uw wensen voldoet. Neckermann flexreizen werkt met lijndienstvluchten, deze hebben gegarandeerde vluchttijden. Wellicht een optie voor de volgende keer? Voor Gazipasa zijn er geen andere vluchtmogelijkheden beschikbaar. Het spijt ons u niets anders te kunnen mededelen. Met vriendelijke groet, Neckermann Reizen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Neckermann Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Neckermann Reizen

Heeft op 02 juli 2016 om 03:44 geantwoord

Van de chartervluchten (vakantievluchten) die men boekt bij een zonvakantie, zijn de vluchttijden te allen tijden onder voorbehoud en kunnen wijzigen. Hiervoor zijn wij afhankelijk van de planning van de luchtvaartmaatschappij.
Naar de Turkse Riviera is de keuzemogelijk om van/naar Antalya en van/naar Gazipasa te vliegen, waarbij met name van/naar Antalya diverse vluchtmogelijkheden per dag zijn.

Daarnaast is het ook mogelijk om een flexreis te boeken. Echter is het niet mogelijk om van een zonvakantie om te boeken naar een flexreis. Bij flexreizen wordt gewerkt werkt met lijndienstvluchten, deze hebben gegarandeerde vluchttijden. Op basis van persoonlijke wensen en voorkeuren stelt Neckermann een reis (hotel, vlucht en optioneel transfer) samen.

Alle klachten die gemeld zijn door rens04