Klacht: Volvo Assistance: van de wal in de sloot?

op 26 juni 2017 over Volvo Nederland in de categorie Automerken

Op maandag 17 juni 2017 geeft mijn boordcomputer een storing aan: beperkt motorvermogen. Ik kan max. 45 km/pu rijden met veel kabaal. Ik neem contact op met Volvo Assistance. Deze zegt door de drukte ANWB Wegenwacht te sturen. De Wegenwacht is er na 1,5 uur, sluit met een elektronisch kastje aan op mijn boordcomputer en zegt 10 foutmeldingen te hebben. Hij kan helaas niets voor mij doen. Hij stuurt een bergingsbedrijf. Na uren te hebben gewacht, krijg ik na telefonisch contact gezocht te hebben te horen dat er miscommunicatie is geweest. De bergingsauto arriveert om 16.55 uur (!).

Deze brengt mij en mijn Volvo naar Serva Garage Amersfoort. Ik word de volgende dag gebeld met de mededeling dat de foutmeldingen zijn gewist (naar de mening van de garage door de Wegenwacht); zij weten niet wat de storing is, Dit zullen zij moeten onderzoeken. Het onderzoeken duurde 3 volle dagen. Geschatte kosten ruim 400,-.

Ik kon mijn auto weer ophalen. Oorzaak van de storing die Serva opgeeft: er zal wel met vieze diesel zijn getankt. De brandstoffilter is vervangen. Rekening van ruim 400,- zal volgen.

Ik heb aangegeven hier geen goed gevoel bij te hebben. Er wordt een fout (wissen gegevens) gemaakt door een door Volvo Assistance (dus niet door mij) ingeschakelde derde: ANWB Wegenwacht. Ik vind het niet redelijk dat ik de onderzoekskosten moet betalen. Serva heeft geen oren naar mijn argumenten en adviseert mij een klacht in te dienen bij de ANWB Wegenwacht.

Ik betaal enkel voor de brandstoffilter en de daarmee gemoeide arbeidskosten.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Volvo Nederland

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Volvo Nederland nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Werner Spijker