Klacht: volledig casco verzekerd maar onze schade toch zelf betalen door premie verhoging.oplichting?

op 05 juli 2017 over Allsecur in de categorie Verzekering

wij zijn volledig casco verzekerd en 0 eigen risico
nu heeft er iemand bij ons tegen de auto aangezeten en geen briefje achter gelaten.
offertes laten maken via fixico bedrag van de schade tussen 700/900 euro

nu wil ALLSECUR onze premie verhogen waar ik enig sinds kan inkomen
maar ze willen ons gewoon in 3 jaar tijd 725.- meer laten betalen
wat er op neer komt dat wij deze schade in principe gewoon zelf betalen
vind dit echt onbeschoft terwijl we gewoon 71.- per maand betalen
snap dat ze een kleine verhoging doen maar dit is echt oplichting

ik ga hiervoor als het moet ook alle media inschakel over deze werkwijze
jullie zetten mensen onder druk zodat ze schade niet laten maken

waarom zijn we dan verzekerd ALLSECUR als we toch alles zelf moeten betalen?

als mijn premie normaal word aangepast inplaatss van dat ik de volledige schade zelf moet betalen in 3 jaar

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Allsecur over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Allsecur in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Allsecur een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Allsecur

Heeft op 11 juli 2017 om 17:15 geantwoord

Beste 15-07-1982,

Ik vind het vervelend om te lezen dat er schade aan jouw Volkswagen is ontstaan. Dat de schade is veroorzaakt door een onbekende dader, maakt de situatie natuurlijk nog vervelender. Ik begrijp dat het niet prettig is dat daarnaast de verzekeringspremie stijgt. Graag licht ik dit toe.

Een Volledig casco verzekering biedt de mogelijkheid een schade te claimen wanneer je niet weet hoe de schade is ontstaan. Wanneer de schade niet verhaalbaar is, heeft dit echter wel invloed op je schadevrije jaren. Omdat je verzekeringspremie onder andere gebaseerd is op de schadevrije jaren die je hebt opgebouwd, stijgt hierdoor je premie.

De op- en afbouw van schadevrije jaren is vastgesteld voor alle Nederlandse verzekeraars. Dit betekent ook dat de terugval bij schade altijd hetzelfde is, ongeacht de hoogte van het schadebedrag. Om deze reden is het niet altijd voordelig om een schade te claimen. Het is daarom mogelijk om een geclaimde schade binnen 24 maanden na onze uitbetaling alsnog voor eigen rekening te nemen. Na terugbetaling van het gehele schadebedrag worden je schadevrije jaren (met terugwerkende kracht) hersteld. Mocht je te veel betaalde premie hebben betaald, dan verrekenen wij dit met de toekomstige premie(s).

Je schadevrije jaren worden door de schade bij de ingang van het nieuwe verzekeringsjaar op 20 mei 2018 aangepast naar min vijf (negatieve) schadevrije jaren. Omdat onze verzekeringspremies berekend worden op de meeste recente inzichten en schadecijfers, kunnen we je op dit moment alleen een indicatie geven van je nieuwe premie. Eén maand voor de ingang van het nieuwe verzekeringsjaar ontvang je een voorstel gebaseerd op min vijf schadevrije jaren. Je kunt op dat moment besluiten of het financieel voordeliger is om de schade terug te betalen en of je klant van Allsecur wilt blijven.

Gezien bovenstaande kan ik je op dit moment nog geen uitsluitsel geven over de hoogte van je premie in het nieuwe verzekeringsjaar. Ik hoop dat ik je desondanks meer duidelijkheid heb kunnen geven.

Melany namens het Allsecur Klachtenteam

12-07-2017
--------------
Beste 15-07-1982,

Ik kan helaas geen nieuwe reactie plaatsen op klacht.nl omdat de klacht is afgesloten. Omdat ik toch graag op je bericht wil reageren, vindt je mijn reactie hieronder.

Ik kan mij ontzettend goed voorstellen dat een premieverhoging onaangenaam is, en helemaal als je de schade niet eens zelf hebt veroorzaakt. Ik begrijp dat dit oneerlijk voelt.
De op- en afbouw van schadevrije jaren is voor alle Nederlandse verzekeraars gelijkgesteld. De terugval van schadevrije jaren na een schade, en de daaropvolgende premieverhoging, staat daardoor los van het schadebedrag. Je hebt een indicatie gehad voor de verhoogde premie in het nieuwe verzekeringsjaar. Deze datum ligt echter nog zover in de toekomst dat we hier niets met zekerheid over kunnen zeggen. Omdat onze premies gebaseerd worden op de meeste recente inzichten en schadecijfers, kan jouw uiteindelijke premie ook hoger of lager uitvallen. Om deze reden kan ik je geen toezegging doen over de premie in het volgende verzekeringsjaar.

Eén maand voor het nieuwe verzekeringsjaar ingaat, ontvang je een premievoorstel. Je kunt dan beslissen of je met de nieuwe premie akkoord gaat. We hopen natuurlijk dat we je als klant mogen behouden maar als je niet akkoord gaat, kun je de verzekering beëindigen nog voordat het nieuwe voorstel ingaat.

In mijn vorige bericht heb ik aangegeven dat je eventueel kunt besluiten om de schade terug te betalen en zo je schadevrije jaren kan herstellen. Ik kan je helaas geen andere oplossingen bieden. Als je nog andere vragen hebt, hoor ik dat natuurlijk wel graag.

Sjoukje namens het Allsecur Klachtenteam

Heeft op 11 juli 2017 om 17:41 geantwoord

Ik ga niet mijn schade die door een ander is veroorzaakt in 3 jaar afbetalen zoals jullie voorstellen.
Jullie hebben een premie berekening gedaan van rond de 725.- extra in 3 jaar tijd.en zoals ik al aangaf is de schade tussen de 700/900 euro
Jullie gaan die schade betalen.links om of rechts om zonder zo'n hoge premie maar een normale premie verhoging.en wat teveel betaalt is krijgt u terug zo werkt het niet breng me geld wel naar de bank als ik een spaarpot wil hebben
dit is geen oplossing dit is afwimpelen van een klant en klacht.
ik ben toch niet voor jan lul verzekerd of wel.
Als jullie die premie niet normaal berekenen nu bij deze schade
Gaan wij via andere wegen onze weg bewandelen zoals ik al eerder heb aangeven en zullen daarna ook onze verzerkering beëindigen bij jullie
En dan erbij mijn vrouw heeft nog nooit schade gereden en rijd iemand anders tegen onze auto en willen jullie dikke premie verhoging doen.
Zodat jullie einde van de rit over 3 jaar totaal geen onkosten hebben gehad
Maar wel elke maand 75.- ontvangen ex veel te hoge premie verhoging

Dus kom met een betere oplossing

Alle klachten die gemeld zijn door 15-07-1982