Klacht: Volkskrant Digitaal slecht

op 14 juli 2012 over Volkskrant in de categorie Kranten - Landelijk

Sinds een week over gestapt van papier naar digitaal. Vorig jaar enkele keren een digitale versie gelezen en dat was zeer goed bevallen. Nu blijkt begin dit te zijn overgestapt op een ander systeem. Dit bevalt zeer slecht en we sluiten ons aan bij de eerdere klachten van 6 en 19 februari jl.:

1. NORMALE OPMAAK lezend op een android tablet:
– de normale opmaak is een compressie van een jpeg. Dit is op een tablet gewoonweg niet te lezen;
– indien je toch een poging wilt wagen het te lezen, moet je inzoomen. Als je dit hebt gedaan en je scrolt op de pagina, dan schiet de krant weer terug naar zijn oorspronkelijke formaat. Heel vervelend.

2. TEKSTVERSIE:
– door de klachten bij 1, ben je wel genoodzaakt de tekstversie te lezen. Dit is soms zeer slecht te lezen door uitlijning.
– we zijn nu al enkele malen tegen gekomen dat van bepaalde paginas helemaal geen tekstversie is opgenomen. Vandaag bijvoorbeeld alleen al paginas 5 en 7.

Kortom: wat vorig jaar zo goed beviel is nu een ware nachtmerrie.

Graag weer terugkeer naar het vorige systeem of iets dat daar op lijkt:
- krant in normale opmaak kunnen lezen, (blijvend kunnen) inzoomen en dan op een artikel klikken dat uitgelicht wordt. Dat leest heel prettig en geeft een ware krant-ervaring;

Volkskrant: zorg dat in deze tijd waarin steeds meer mensen gebruik maken van een tablet (overigens: er zijn ook tablets die niet van Apple zijn, die draaien op ANDROID. Het lijkt wel of de Volkskrant alleen Apple kent...) zij ook kunnen genieten van de inhoud van de krant!!

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Volkskrant in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Volkskrant een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Volkskrant

Heeft op 16 juli 2012 om 08:32 geantwoord

Helaas is het nog niet mogelijk om de Volkskrant met een app voor de Android smartphone of tablet te downloaden.
Wij hebben wel bericht gekregen van de uitgever dat de apps voor de android smartphone en tablet ontwikkeld gaat worden.
Het is inderdaad deels mogelijk om de online krant te lezen via een Android-tabloid aangezien deze wel Flash ondersteunt i.t.t. de iPad van Apple.
Helaas worden niet alle functionaliteiten ondersteund. De online krant is gemaakt voor lezen via een browser op een PC/Mac.
Voor de vernieuwde digitale krant is de laatste versie van Flash Player vereist. U kunt opvragen welke versie u heeft via http://www.adobe.com/nl/software/flash/about/.
Mvg, Webcare de Volkskrant.

Alle klachten die gemeld zijn door Lingerlas