Klacht: Oplichting

STOP VOGA op 07 december 2017 over Voga.com in de categorie Internetshops - Kleding

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb op 23-08 jl. bij VOGA.com een bestelling gedaan en deze via bankoverschrijving betaald. Toen ik op internet las dat veel mensen door dit bedrijf misleid en/of opgelicht zijn heb ik de bestelling op 31-08 (dus binnen 14 dagen) geannuleerd met beroep op het herroepingsrecht. Op 04-09 liet VOGA weten het aankoopbedrag terug te storten onder inhouding van 50% aan “administratiekosten”. Dit is volgens mij in strijd met de EU Directive on Consumer Rights (Artikel 13) die recht geeft op teruggave van het volledige bedrag. VOGA stelt dat hun contracten daar niet onder vallen en dat zij hun eigen Terms & Conditions volgen. Hoe deze Terms & Conditions zich dan wel zouden verhouden tot het Europees consumentenrecht (het bedrijf is gevestigd in Ierland) is mij niet duidelijk. De enige logische verklaring is dat VOGA haar klanten oplicht.

Hoe dan ook, er werd vervolgens helemaal niets teruggestort op mijn bankrekening. Op mijn verzoek liet VOGA uiteindelijk op 20-09 weten het bedrag binnen 28 dagen over te maken, maar ook dat is ondanks verschillende herinneringen mijnerzijds niet gebeurd. Inmiddels reageren ze helemaal niet meer op email en telefonisch zijn ze onbereikbaar.

Ik heb een klacht ingediend bij ConsuWijzer en doe tevens aangifte bij de politie. Ik wil graag iedereen die door dit bedrijf misleid en gedupeerd is hetzelfde te doen. Met name aangifte bij de politie is belangrijk, omdat meerdere aangiftes de kans vergoten dat er daadwerkelijk een eind gemaakt wordt aan dit soort oplichting.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden wanneer ik het volledige aankoopbedrag teruggestort krijg op mijn bankrekening, conform mijn recht als consument.

Alle klachten die gemeld zijn door