Klacht: Internet oplichters

O Nline op 24 november 2017 over Voga.com in de categorie Internetshops - Kleding

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Dit bedrijf, met als website: https://nl.voga.com, doet zich voor als Nederlands bedrijf waar je ‘handmade replica design’ kan kopen. Helaas zijn dit internet oplichters. Wij hebben op 14 juni 2017 een bestelling geplaatst voor 2 replica Charles Eames stoelen besteld. Deze zouden binnen 8 – 16 weken geleverd worden, maar op 6 september 2017 waren ze nog niet geleverd. We hebben nooit een bericht gekregen dat de levering vertraagd was, dus hebben wij hen zelf benaderd waar de stoelen bleven. De levering was vertraagd en van 6-9 verschoof het naar 4-10, om vervolgens in week 40/ 41 te komen, met als laatste bericht dat de stoelen op 18 oktober 2016 geleverd zouden worden. Op 12 oktober 2017 hebben wij wederom contact met hen opgenomen, zodat wij zeker wisten dat wij niet voor niets thuis zouden zijn.
Daarna volgde een radiostilte van hun kant, want ze beantwoorden onze mails/ contactformulieren niet meer en konden we voorheen inloggen op ‘mijn voga’ nu kon/ kan dat opeens niet meer. Wanneer wij ons ordernummer intikten stond er dat deze onbekend was. Tot en met eind oktober hebben wij hen bestookt met mails/ contactformulieren, maar waar ze normaal binnen 48 uur een antwoord gaven, bleef het nu stil. Echter opeens, ruim een maand later, kregen wij opeens bericht dat de stoelen bij hun warenhuis in Dublin waren aangekomen en kregen wij bericht van een bedrijf dat wij bijna € 160,00 moesten betalen om de stoelen te verschepen naar Nederland. Zij hebben echter nooit tijdens het bestellen aangegeven dat wij verschepingskosten moesten betalen. Dus naast het feit dat zij hun afspraken niet nakwamen dat de stoelen binnen 8 – 16 weken geleverd zouden worden, hebben zij nogmaals een regel overtreden van de wet Oneerlijke Handels Praktijken door niet te vermelden dat wij nog extra kosten moesten betalen voor het verschepen. Op basis hiervan hebben wij hen laten weten de overeenkomst te ontbinden en hen verzocht om het volledige bedrag terug te storten. Daar hebben ze ook op gereageerd en deden net, door in het Engels te reageren, of zij niet begrepen wat wij bedoelde, maar wisten wel te vertellen dat wij maar 50% zouden terugkrijgen(?), de andere 50% waren administratiekosten!
Wij hebben ConsuWijzer ingelicht over dit bedrijf, zij zouden het doorgeven aan het ACM om een onderzoek in te stellen en we hebben aangifte gedaan van internet oplichting bij de politie. Daarnaast hebben wij een reactie geplaatst op Facebook, maar daarop word je geblokkeerd zodra er negatieve informatie staat en verwijderen ze de berichten. Toch zijn wij in contact gekomen met meerdere gedupeerde, die wij hebben verzocht vooral digitaal aangifte te doen bij de politie, maar op de een of andere manier lukt het hun om alle negatieve informatie over het bedrijf van het internet te verwijderen. Wanneer wij niet binnen 4 weken de stoelen laten verschepen eigenen zij zichzelf het recht toe om de stoelen aan iemand anders te verkopen. Wij vinden dit echt agressieve handels praktijken en ook dat is niet toegestaan in Nederland.

Gewenste Oplossing:

Wij hebben alles gedaan om met hen in contact te komen en op de hoogte te stellen dat wij niet akkoord gaan met hun handelswijze. Zolang wij niet het geld terug hebben ontvangen zijn het onze stoelen en hebben zij niet het recht deze door te verkopen. Wij hoeven deze stoelen uiteraard niet meer te hebben, als we ze al krijgen, want we hebben gehoord dat zelfs na het betalen van het verschepen( ben je nog een keer het schip ingegaan), je het product niet geleverd krijgt. Wij willen hun tactiek van zwijgen doorbreken en zorgen dat ze ons het volledige bedrag van € 1.450,00 terug gaan storten. Eerder zijn wij niet tevreden!

Alle klachten die gemeld zijn door O Nline