Klacht: Vlucht gemist omdat boardingpassen niet gescand konden worden

op 06 mei 2016 over Pegasus Airlines in de categorie Vliegmaatschappij

Wij( mijn vrouw en 3 kinderen) hebben bij Pegasus een reis naar Dubai geboekt vanuit Amsterdam met een overstap op Istanbul.
Bij het inchecken op Schiphol bleek al iets binnen het systeem van Pegasus niet te kloppen omdat wij er dubbel in stonden, op Schiphol heeft de incheck medewerker paar telefoontjes gepleegd en daarna konden wij de boardingpassen in ontvangst nemen voor Amsterdam naar Istanbul en van Istanbul naar Dubai.
Op de terug reis hebben wij vanuit Dubai enkel de boardingpassen voor Dubai naar Istanbul gekregen en in Istanbul moesten wij de boardingpassen passen voor Istanbul naar Amsterdam krijgen, dit is dus ook gebeurt.
Onze vlucht vertrok om 10:40u en wij zaten al ruim op tijd bij de gate, bij het instappen kon de Pegasus medewerker onze boardingpassen niet scannen en wij moesten maar eventjes aan de kant wachten.
Nadat iedereen al in de vliegtuig zat en wij nog niet wilde ik toch weten wat er aan de had was, met gebarentaal en “dubbel, dubbel” geroepen te hebben werd ons gezegd dat wij moesten meelopen, aangekomen bij een andere Pegasus medewerker die de boardingpassen en paspoorten vroeg en zonder enige uitleg wegliep.
Dit was het begin van alle frustratie want de dame die onze paspoorten en boardingpassen meegenomen had kwam 2,5 uur later terug, in de tussen tijd kon niemand ons wat vertellen wat er ging gebeuren of wat er aan de hand was.
Eindelijk dus terug moesten wij haar volgen naar de plek waar wij de boardingpassen hadden gekregen, dit was het begin van een hoop frustraties en irritaties.
Men beweerde dat wij de vliegtuig niet in mochten omdat wij waarschijnlijk te laat waren en het dus onze eigen schuld was dat wij niet met onze vlucht mee konden, dit werd ons in zeer gebrekkig Engels en gebarentaal duidelijk gemaakt. Op geen enkele wijze konden wij hun duidelijk maken dat we ruim op tijd waren en dat ons de toegang tot de vliegtuig geweigerd was, zij bleven erbij dat ze niets konden doen, toen mijn vrouw om een manager vroeg werd er gedreigd dat als wij niet bij de balie weggingen de politie erbij gehaald zou worden.
Wij waren niet de enige mensen met dit probleem want er stond ook een Amerikaans gezin van 6 personen die door de zelfde reden hun vlucht naar Barcelona gemist hadden.
Na een halfuurtje ben ik toch weer naar de balie gelopen om te vragen of er nog vanuit Pegasus iets geregeld werd, ons werd toen duidelijk gemaakt als wij niet nieuwe tickets kopen wij de luchthaven moesten verlaten.
Na een zwaar vermoeiende dag moest ik toch mijn principes opzij zetten omdat meer dan duidelijk werd dat vanuit Pegasus niks gedaan zou worden besloten wij toch nieuwe tickets naar amsterdam te kopen.
Zeer geïrriteerd en boos keerden wij 8 uur later dan gepland terug op Schiphol.
Het meest waar wij boos over zijn is de manier hoe de medewerkers van Pegasus ons behandeld heeft en dat men op een internationale luchthaven geen Engels kan spreken en bijna bij elke vraag letterlijk de schouders ophaald.

Wij zijn tevreden als Pegasus de onterechte tickets die wij moesten kopen voor €600,00 vergoed en dat Pegasus toegeeft dat het hun fout is geweest dat wij niet konden instappen in ons oorspronkelijke vlucht.
Als het de werkwijze van Pegasus is hoe wij behandeld zijn in Istanbul heb ik er weinig vertrouwen in en zal nooit meer met Pegasus reizen.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Pegasus Airlines

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Pegasus Airlines nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ramdhani