Klacht: Vlucht geannuleerd annuleringsverzekering

op 03 juni 2021 over Cheaptickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

We hadden een vlucht van Amsterdam naar Cancun met een tussenstop in Istanbul. Eenmaal aangekomen in Istanbul kregen wij te horen dat één van ons niet aan boord mocht i.v.m. een melding in het computersysteem waardoor de vluchtmaatschappij geen boarding pass konden uitprinten, maar het was hen ook niet duidelijk wat de reden hiertoe was. We hebben uiteindelijk nieuwe tickets moeten aanschaffen en kregen van de vluchtmaatschappij te horen dat wij onze geld terug zouden krijgen i.v.m. overmacht, maar dat cheaptickets hiertoe contact met hen moet opnemen. Zo gezegd zo gedaan zou je denken. Met betrekking tot het geval heb ik contact opgenomen met cheaptickets, maar ze werken helaas niet mee. Ze kwamen eerst met een standaard mail over covid policy en dat het niet mogelijk was om onze geld terug te krijgen, terwijl ons geval niks met covid19 te maken had. Na dit te hebben aangekaart wilde cheaptickets ons eerst een voucher aanbieden, maar wij zijn hier niet mee akkoord gegaan. We hadden bovendien ook een annuleringsverzekering. Ik heb tot aan 5 keer toe gevraagd waar het annuleringsverzekering voort dient, maar heb geen enkel keer antwoord gekregen op mijn vraag. Het volgende is opgenomen in onze annuleringsverzekering:

Artikel 32. Annulering

19. Een reisgenoot annuleert de reis. Wij vergoeden uw annuleringskosten als:
a. De reden van deze annulering onder deze verzekering een geldige annuleringsreden is.
b. En u door het afhaken van uw reisgenoot alleenreizend wordt.
c. En u en uw reisgenoot samen heen en terug zouden reizen.

Mijn reisgenoot moest van de vluchtmaatschappij zijn vlucht annuleren, omdat hij niet aan boord mocht voor de vlucht naar Cancun. Door het afhaken van mijn reisgenoot zou ik alleenreizend worden. Bovendien zouden wij ook samen heen en terug reizen. Wij voldoen dus aan alle voorwaarden van onze annuleringsverzekering (artikel 32 lid 19 sub a jo. sub b jo. sub c). Desondanks werkt cheaptickets niet mee en vermijden zij alle vragen m.b.t. het annuleringsverzekering. Bovendien had ik ook bewijsstukken meegekregen m.b.t het annulering van de vlucht en had ik deze als bijlage opgestuurd maar cheaptickets.

Wanneer ik het bedrag dat ik heb betaald voor de tickets terugkrijg.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Cheaptickets.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Cheaptickets.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Scicek