Klacht: Vlonder Runnen is na een paar maanden geheel versleten

op 30 juni 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

In juli 2015 ons dakterras met Vlonders Runnen (alleen voor buiten staat er beschreven) vol gelegd (38m²). Na de winter begonnen de vlonders alle verf los te laten en zagen de mooie bruine vlonders er grijs wit uit.
Dit zag echt niet uit en besloten we om er kunstgras op te leggen om een mooi terras te verkrijgen.
Voordat we het kunstgras er op wilden leggen toch maar even naar Ikea Heerlen om te melden dat de vlonders van slechte kwaliteit zijn en totaal niet geschikt zijn voor buiten. We gingen naar Ikea zonder de intentie om het vergoed te krijgen, alleen maar om te melden dat nieuwe kopers dit moeten weten.
Aan de balie gekomen met een versleten vlonder attendeerde de vriendelijke dame ons erop dat we 2 jaar garantie hebben en dat we recht op vergoeding hebben. Wij verrast blij terug naar huis en de vlonders van het terras gehaald.
Weer aangekomen bij Ikea werd de manager erbij gehaald en ons verteld dat we niks vergoed kregen omdat we de vlonders niet behandeld hebben met houtbeschermer !!. Hier wisten we echt niks vanaf en zeker niet op vlonders die nog geen jaar liggen en waar zelden of nooit op gelopen wordt.
Dit alles was niet zo erg geweest als we dit van te voren hadden geweten, dan hadden we de vlonders mooi laten liggen en er kunstgras opgelegd. Echter nu moeten we een nieuwe vlonder leggen omdat de oude niet meer terug kan !

Wij zijn tevreden als we een nieuwe vlonder krijgen, hoeft niet dezelfde te zijn, mag ook de goedkope kunststof versie zijn waarop we dan ons kunstgras kunnen leggen.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 18 juli 2016 om 11:57 geantwoord

Hej Maurice,

We begrijpen dat dit erg vervelend is. We zien dat je onlangs ook melding hebt gemaakt via Facebook. Onze collega's hebben je berichtgeving toegevoegd aan de bestaande melding. Onze collega's vanuit IKEA Heerlen hebben in dit verhaal de beslissende stem.

Mocht je momenteel of in de toekomst nog vragen of klachten hebben, dan raden we je aan contact op te nemen met onze collega’s van de IKEA klantenservice, via één van de volgende directe contactkanalen: http://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/contact_us/contact_us_intro.html

IKEA Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door Rodebach