Klacht: Vliegtuig weigerde mijn gips

op 29 september 2017 over Pegasus Airlines in de categorie Vliegmaatschappij

Hierbij wil ik een klacht in dienen naar aanleiding van een incident tijdens een vlucht bij Pegasus01:50 t33k17 :
Ik heb voor 21.09.2017 een vliegticket bij Pegasus gekocht, eindbestemming Istanbul Sabiha Gokcen.
Ongeveer een week of 2 weken erna is mijn pols gebroken op mijn werk, en is dit behandeld met een gips. Voordat ik deze vlucht had, heb ik dit nagevraagd bij mijn specialist of dit een probleem kon zijn voor tijdens het vliegen. Verder is mij geadviseerd dat dit geen probleem zou zijn, en dat geen aanleiding was tot schade tijdens het vliegen. Inmiddels heb ik ook een gipswissel gehad. Dit eerste gips was een kalkgips daarna omgezet naar een normale gips.

Tijdens het inchecken heeft een collega(genaamd: ermenie Tres) mij geweigerd het vliegtuig in te stappen vanwege de gips. Zij gaf mij aan als reden vanwege de veiligheid dat dit niet verstandig was om hiermee de te vliegen, vanwege de druk in de lucht kon het zijn dat het gips uit elkaar kan spatten. Aangegeven wat er nu te doen was?
Verder stuurde zij mij door naar een medische hulp op het vliegveld,met de vraag of er een snee ingemaakt kon worden, zodat de gips bij evt druk eruit kon in de vliegtuig.
Verder ben ik teruggestuurd, omdat er verder geen mogelijkheden waren om de gips verder te ontluchten op verzoek van de grondstuwardess mw. Ermenie tres. Verder snapt ik u ook wel dat er bij mij irritatie opbrengt vanwege dit gebeuren. Ik ben dit zelf gaan oplossen. Verder vanwege het harde duwen en trekken van de gips,ben ik ook mijn hand extra gaan belasten. En ook ben ik met een scherpe schaar onder het gips terecht gekomen, waardoor er ook schade is verricht op mijn huid. uiteindelijk heb een klein stukje open gekregen, waardoor er geen drempel meer was om niet te gaan vliegen. Verder ben ik alsnog gaan vliegen naar Turkije.

Verder is dit ook besproken in het vliegtuig met het personeel(stuwardessen). Zij hebben aangegeven dat als zij hadden geweten dat dit geen kalkgips was,maar een normale gips, zij dit wel gewoon hadden geaccepteerd om hiermee te gaan vliegen. In het vliegtuig hebben ze foto genomen van mijn kapotte gips en zouden hier ook een melding/klacht van maken.

Graag wil ik weten wat hierbij mijn rechten en plichten zijn?
En hoop ik op verder onderzoek/resultaat.

Met vriendelijke groeten,
Dhr M. Deli

Ik ben niet tevreden.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Pegasus Airlines

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Pegasus Airlines nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Cullo40