Klacht: Vliegtax niet retour na annulering tickets

op 07 september 2016 over Cheaptickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

Wij hebben vliegtickets geboekt voor maandag 8 augustus via CheapTickets.nl. Het gaat om boekingsnummer CHNL-6653597 met Turkish Airlines naar Ankara. Wij zouden met ons gezin van 4 personen vliegen.

Helaas was mijn dochter ziek en kon ik niet anders dan mijn ticket omboeken. Dit was echter niet mogelijk. We moesten het ticket annuleren en een compleet nieuw ticket boeken. Omdat wij op de terugweg wel als gezin terug wilden vliegen, werden wij doorverwezen naar Turkish airlines. Het was vervelend dat wij 500 euro extra kosten hadden.

Door Turkish Airlines werden wij er gelukkig op gewezen dat wij recht hebben op teruggave van de vliegtax van het eerder gekochte ticket, omdat wij dit niet hebben gebruikt. Dit was nog een kleine meevaller dachten wij, na de onverwachte kosten van een extra vliegticket.

Na een telefoontje met CheapTickets.nl werd gezegd dat dit per mail werd afgehandeld. De belasting op mijn ticket bedraagt € 174,- Later hoorde ik per mail dat wij NIETS terug krijgen.

Ik vind het echt ontzettend vervelend. Voor een jong gezin is dat ontzettend veel geld dat wij niet zomaar kunnen missen.

Als wij de vliegtax retour krijgen.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Cheaptickets.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Cheaptickets.nl nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Cheaptickets.nl in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Cheaptickets.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Cheaptickets.nl

Heeft op 21 september 2016 om 16:02 geantwoord

Beste Linda,

Vervelend dat je denkt dat CheapTickets.nl niet bereid is over te gaan tot restitutie.
De taxen van deze boeking bedragen € 174,91, hiervan is € 132,00 niet-restitueerbaar. De administratiekosten bedragen € 50,00. Hierdoor blijft er geen restitutiebedrag over. Een specificatie kan opgevraagd worden via e-mail via info@cheaptickets.nl.

CheapTickets.nl

Heeft op 22 september 2016 om 14:17 geantwoord

Er wordt niet uitgelegd waarom 132 euro niet-restitueerbaar is. Als je een ticket niet gebruikt, dan ga ik er vanuit dat CheapTickets ook geen kosten hoeft af te dragen aan Turkish Airlines. Laatstgenoemde wees ons er overigens zelf op dat wij recht hebben op teruggave.

Alle klachten die gemeld zijn door linda375