Klacht: Vlam in de pan bij lage temperatuur

op 11 september 2018 over Tefal in de categorie Huishoudelijke apparatuur

Ik heb een poosje geleden 2 nieuwe koekenpannen van tafel voor inductie gekocht. Gisteren heb ik voor het eerst deze pan gebruikt ik bak al jaren met tefal koekenpannen en nooit problemen gehad. Ik heb olie in de pan gegooid en opgewarmd op stand 9. In een zeer korte tijd stond mijn pan in brand . Flinke vlammen. Toch bijzonder zelfde stand van mijn inductie plaat als altijd en zelfde olie.nadat ik deze pan naar buiten heb gegooid en mijn huis zonder rook was heb ik die andere pan gepakt om te kijken waar het mis ging. Op stand 5 dus halve kracht van wat
ik normaal gebruik begon de olie al als een idioot te walmen . Deze pannen worden dus extreem heet bij relatief lage temperaturen. Ik heb de klantenservice gebeld om dit aan te geven. Ik kreeg Karin aan de lijn. Ik kreeg niet eens kans om mijn verhaal af te maken. Ik kreeg als een klein kind een lesje over vlam in de pan. Ik hoop voor tefal dat er met deze pannen geen keukenbranden gaan ontstaan en dat ze serieus naar deze serie pannen kijken.

Ik hoef geen nieuwe pannen. Het zou fijn zijn als ze deze gevaarlijke pannen uit de markt halen.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tefal

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Tefal in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Justen