Klacht: Verzendkosten kwijt

op 10 oktober 2017 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Ik heb een bezorgafspraak gemaakt via Coolblue voor het bezorgen van een TV. Echter ging dat iets anders dan gepland. En levert dat alleen maar een hoop irritatie op.

De bezorgafspraak heb ik gemaakt om te zorgen dat ik zeker zou weten dat me bestelling optijd aankomt en ik dus niet de hele dag hoef te wachten, omdat ik een tijdvak kan kiezen. Dus uiteraard heb ik daar dan graag 10 euro voor over, maar dan moet ik me spullen wel krijgen. Als ik die niet krijg, en het is niet mijn schuld dan lijkt het mij niet terecht dat ik daar voor opdraai…

Zo gezegd was ik dus afgelopen zaterdag aan het wachten op een TV van Coolblue. Nu zou deze bezorgd worden door Dynalogic. Opzich niet zo een probleem, die heb ik vaker aan de deur gehad.Ook krijg je keurig SMS’jes van wanneer de bezorger komt. In theorie zou je hem niet kunnen missen…

Echter maakte deze bezorger het wel een beetje bont. Om 11:25 stond de bezorger aan de deur, want me intercom ging af. Helaas is de communicatie over een intercom altijd wat ingewikkeld. Dus ik druk op het knopje om de deur te openen, maar ik hoor niemand naar binnen gaan, wel hoor ik het zoemende geluid van de deur waarvan ik het knopje indruk.

Ik besluit naar beneden te gaan (ik woon op de bovenste etage). Kom ik daaraan is de bezorger pleite, en heb ik een briefje in me bus. Iets met dat ik de bezorger gemist heb, en een nieuwe afspraak moet maken. Dus ik bel direct naar Dynalogic. Helaas hebben die niet het beste telefoonsysteem, en ben je dus al gauw zo een 10 minuten kwijt voor je een medewerker krijgt. Echter kan ik daar niks verkeerds over zeggen, de dame was uiterst vriendelijk en klantgericht. Ze heeft de chauffeur 5 maal gepoogd te bellen, maar kon hem helaas niet te pakken krijgen. Toen had ze een melding bij de leidinggevende erover gemaakt. Waarna ze me vroeg of ik een nieuwe afspraak wilde maken. Ik gaf aan dat ik dat open wou laten en eerst nog contact met Coolblue wilde leggen hierover.

Helaas krijg ik bij Coolblue iemand aan de lijn die het totaal niet interesseert wat er met de klant aan de hand is. En het beste wat hij voor mij kan doen was een nieuwe bezorgafspraak maken voor aankomende maandag. Okee, dus ik bestel een TV op vrijdag. Maak vervolgens een afspraak voor zaterdag, en het beste wat hij kan doen is leveren op maandag?

Coolblue levert ook op zondag, en als ik na het bellen direct een nieuwe TV had besteld had ik die op zondag kunnen krijgen. Maar meneer kan niet eerder leveren dan maandag. Dus ik wordt pissig want ik heb vanaf 9 uur lopen wachten op een TV en inmiddels is het 11:45 en ik heb geen TV. Dus ik maak de opmerking: “Je zegt dus dat ik beter naar de binnenstad kan gaan om daar een TV te halen?”. Daar kwam het dus eigenlijk wel op neer. En hoewel de medewerker van Coolblue aangaf dat het dus niet mijn fout was (had ie ook mogen proberen maar dan was ik er echt helemaal klaar mee geweest), kon hij dus niks voor me betekenen. Ja hij kon eventueel ook annuleren, nou doe dat dan maar…

Dus dan krijg je het hele verhaal van dat het een x aantal dagen duurt voor je je centen terug krijgt, dat is prima want dat verander je voor de rest toch niet. Maar dan krijg je dus een berichtje vandaag (inmiddels is het dinsdagavond) dat je je geld terug krijgt. Komt neer op EUR 418,94 maar met transportkosten was mijn bestelling EUR 428,89.

Dus ik krijg wel te horen van “Vervelend voor u meneer, u kunt er niks aan doen.” Maar vervolgens wordt ik dan niet serieus genomen, en wordt er dus niet het volledige bedrag teruggestort. En ben je een hoop irritatie rijker, bedankt hoor!

Wat denk je zelf?

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Coolblue

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Coolblue

2 maanden geleden - Hallo Julian, Allereerst willen wij onze oprechte excuses aanbieden voor het verloop van de levering. Het is absoluut niet de bedoeling dat de bezorger zo snel het afleveradres verlaat nadat je de voordeur hebt opengemaakt. Dat is niet netjes en zeker niet de service die je van ons mag verwachten. Wanneer een levering niet is uitgevoerd, kunnen onze klanten een nieuw afspraak inplannen voor de eerstvolgende werkdag. Gezien de levering op een zaterdag heeft plaatsgevonden, zal het eerstvolgende moment op een maandag vallen. Het klopt inderdaad dat wij ook bestellingen op zondag leveren. Echter zijn dit nieuwe bestellingen die bij ons zijn binnen gekomen en bij de koerier worden aangemeld met een speciale levering op zondag. Bestelde producten die aan de koerier zijn overhandigd voor een levering op zaterdag, kunnen zij niet meer op zondag leveren. Vandaar dat onze collega jou de optie heeft aangeboden om een nieuwe bestelling te plaatsen voor een levering op zondag. Het is natuurlijk fijn om te lezen dat onze collega's van Dynalogic meerdere pogingen hebben gedaan om contact op te nemen met de bezorger. Wij zijn niet in staat direct contact op te nemen met de bezorgers die op dat moment alle leveringen uitvoert. Gelukkig kunnen zij dit wel voor jou doen. Het is jammer dat het hen niet is gelukt om de bezorger te pakken te krijgen. Ook zij hebben jou de optie aangeboden om via Coolblue een nieuwe afspraak in te plannen. Uiteindelijk heb jij gekozen om de bestelling te annuleren. De bestelde producten zijn aan de koerier overhandigd en daarom dienen wij eerst te wachten voordat de producten weer in het magazijn terecht zijn voordat wij de retourboeking uitvoeren. Vandaag hebben wij de televisie ontvangen en hebben wij direct het geld overgemaakt. Binnen 3 werkdagen zal het geld op jouw rekening verschijnen. Het gaat inderdaad om het aankoopbedrag van de televisie exclusief de verzendkosten. De bezorger is namelijk wel binnen de tijdvak bij jouw langs gekomen. Echter is de televisie nooit afgeleverd en dat is niet de belofte die wij met jou hebben gemaakt. Wij zullen de verzendkosten in de vorm van een cadeaubon jou toesturen. De cadeaubon ter waarde van €10,- is per e-mail verzonden en kun jij bij jouw eerstvolgende bestelling gebruiken. Wij hebben voor deze gehele situatie een pakketonderzoek opgestart om het verloop van de levering bij de koerier aan te kaarten. Met behulp van deze informatie doen wij ons best om onze service te verbeteren en gelijksoortige situaties in de toekomst te voorkomen. Mocht je nog andere vragen hebben, schroom niet om weer contact met ons op te nemen. Met vriendelijke groet, Coolblue

Reactie van de melder van de klacht Julian K

2 maanden geleden - Dank voor de reactie, maar het pijn punt is meer dat ik me niet serieus genomen voel. Ook is het zo dat een levering op dezelfde dag bij jullie mogelijk is, zondag levering pak ik nu als voorbeeld. Ik begrijp dat je aangeeft dat het alleen voor nieuwe bestellingen is. Maar je zou als Coolblue zijnde hier ook wat meer met de klant mee denken. Het product komt immers naar jullie retour, dus zou je een verrekening kunnen maken om het probleem zo op te lossen. Waardoor ik als klant toch op zondag die nieuwe TV had gehad. En dan ook heel belangrijk een glimlach op me smoel krijg (alles voor een glimlach was het toch?). Maar goed dit was voor mij meer een principe kwestie, omdat een levering eerder dit jaar ook niet helemaal lekker liep. Dat heb ik alleen bij jullie gemeld, maar ik denk dat het over zoiets in het openbaar schrijven ook wel eens goed is. ;) Ook wil ik graag aan jullie meegeven dat het woord cadeaubon in een situatie is dezen iets gevoelig ligt. Ik ben namelijk van menig dat ik recht zou hebben op mijn geld als ik er ook volgens jullie niks aan kan doen, en zou dus willen spreken over een tegoedbon. Al met al opgelost.

Bericht van Coolblue

2 maanden geleden - Hallo Julian, Excuses voor de woordkeuze van 'cadeaubon' voor een tegoedbon. Het is natuurlijk altijd handig om jouw ervaring bij Coolblue te delen op andere klachtenwebsites. Wij doen er alles aan om onze service te verbeteren naar aanleiding van deze reviews. We zullen jouw feedback zeker meenemen en bij de juiste afdelingen voorleggen. Als wij in de toekomst nog iets voor jou kunnen betekenen, laat het ons direct weten. Met vriendelijke groet, Coolblue

Alle klachten die gemeld zijn door Julian K