Klacht: Verzekering stopzetten na 1 dag te laat betalen!

op 17 mei 2020 over Allianz Direct in de categorie Verzekering

Beste verzekering,

Bij deze maak Ik bezwaar tegen het door jullie genomen besluit om mijn auto verzekering te stoppen. De door jullie opgegeven reden is 1 premie die niet op tijd bij jullie is binnen gekomen. Ik heb nog nooit in mijn privé en zakelijke rekening te maken gehad met wanbetaling. Op dit moment hebben heel veel ondernemers, waaronder ik te lijden onder de corona crisis. Dat is waarom er per abuis te weinig saldo op mijn rekening stond toen jullie het ervan af wilde halen. De e-mail die jullie hebben gestuurd om mij te herinneren heb ik helaas over het hoofd gezien. Menselijk zou je denken. Maar ik vind wel dat jullie er een onmenselijke wending aangeven. In de mail gaven jullie aan dat ik tot 15-5 de tijd had om te betalen. Op 15-5 heb ik de mails gelezen en het meteen overgemaakt, Maar helaas kwam ik erachter dat jullie de dag daarvoor mijn verzekering al hebben opgezegd. Naast dat jullie mijn autoverzekering hebben gestopt, hebben jullie ook nog eens een registratie in het systeem neergezet waardoor we nergens terecht kunnen! Ik maak hier om verschillende redenen bezwaar tegen.

Ten eerste ben ik geen wanbetaler en heb ik nog nooit een achterstand in de betaling bij jullie gehad, en ook niet bij andere verzekeraars. Ten tweede hebben we nu te maken met een bizarre tijd waar in veel mensen financiële problemen hebben. Je zou denken dat verzekeraars zich in de schoenen van die mensen zou kunnen plaatsen. Ten derde hebben jullie een onrealistische korte tijd voor (sommatie) betaling gegeven en hebben jullie meteen de verzekering gestopt, zonder enige vorm van waarschuwing of een schriftelijke herinnering.

Wij hebben geprobeerd met jullie in contact te komen echter lijkt dit onmogelijk, een formulier invullen op de site geeft een foutmelding en onze klacht via de mail wordt niet geaccepteerd door jullie server.

Ik verwacht dat u onmiddelijk deze situatie ongedaan maakt om dat de middelen die u zo overhaast inzet, niet redelijk zijn tegenover de werkelijke situatie. Ik ga er van uit dat u mij als wanbetaler uit het systeem haalt en dat u mijn auto per direct verzekerd.

Mocht u mij niet meer willen verzekeren dan ga ik daarmee akkoord mits u de registratie uit het systeem haalt zodat jk elders terecht kan. We hebben het hier over 1 dag te laat betalen, als ondernemer, in coronatijd. Zwaar onredelijk dus. Laat mij per ommegaande weten wat u precies gaat doen zodat ik weet waar ik aan toe ben

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Allianz Direct over deze klacht.

Bericht van Allianz Direct

4 maanden geleden - Beste damir86,Bedankt dat je de moeite neemt om je klacht met ons te delen. Jouw mening is belangrijk voor ons en geeft ons de kans onze service te verbeteren.Wat kun je van ons verwachten? We doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat je straks weer helemaal tevreden over ons bent. We gaan zorgvuldig met je klacht om en zorgen voor een helder en volledig antwoord. Daarom kunnen we je bericht niet direct beantwoorden. We gaan eerst goed uitzoeken wat er is gebeurd. Je ontvangt zo snel mogelijk een reactie, maar uiterlijk over twee werkdagen. Als we toch wat meer tijd nodig hebben, laten we je dit natuurlijk weten.Met vriendelijke groet,Kim Namens het Allianz Direct klachtenteam

Bericht van Allianz Direct

4 maanden geleden - Beste damir86,Bedankt dat je je klacht met ons wilt delen. Hierin geef je aan dat door saldotekort de premie niet kon worden geïncasseerd. De herinneringsmails heb je gemist waardoor je de premie te laat hebt betaald. Hierdoor is de verzekering beëindigd. Ik heb dit voor je uitgezocht en ik wil mijn bevindingen graag met je delen.Sinds een aantal maanden sturen wij vijf dagen voor de incasso een bericht dat de premie zal worden geïncasseerd. Op grond van Europese wetgeving zijn bedrijven dit nu verplicht. Hierdoor worden klanten niet geconfronteerd met onverwachte incasso’s.Ondanks de aankondiging van de incasso konden wij de premie niet incasseren. Nadat de incasso niet was gelukt hebben wij je twee herinneringen gestuurd. Hierin kondigden wij ook aan dat wij de verzekering zouden beëindigen als wij de betaling niet op tijd zouden ontvangen. Nadat de verzekering was beëindigd hebben wij je betaling pas ontvangen.Ik kan mij voorstellen dat je in deze tijd als ondernemer voor de nodige uitdagingen staat. Maar ook in deze tijd blijf je er als klant verantwoordelijk dat de premie op tijd wordt betaald. Juist in tijden als deze mag je dan ook verwachten dat je als ondernemer alles goed in de gaten houdt en als het nodig is bijtijds aan de bel trekt als je tegen problemen aanloopt.Ik zie dan ook geen aanleiding om de verzekering in kracht te herstellen. Wij hebben deze betalingsachterstand alleen intern aangetekend. Andere verzekeraars zijn hiervan niet op de hoogte. Bij het aanvragen van een andere verzekering moet je eventuele vragen over je verzekeringsverleden wel naar waarheid beantwoorden.Ik begrijp dat dit niet het antwoord is dat je verwacht, maar ik hoop dat je na deze toelichting begrip zult hebben voor ons standpunt.Met vriendelijke groeten,Matthea namens het klachtenteam van Allianz Direct

Alle klachten die gemeld zijn door damir86