Klacht: Verzekeren en toch niet leveren

op 13 juli 2017 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Onze dochter levert haar boeken waarbij er een vochtplek op 1 van de boeken wordt geconstateerd. Geen probleem. Toch? We zijn verzekerd. Zoals inmiddels al veel ouders is overkomen doet van Dijk niets met deze verzekering omdat mijn dochter het op de dag van inleveren meld. Gezien de onbuigzame reacties van van Dijk op de klachten van andere ouders verwacht ik niet dat er een oplossing komt. Mijn advies aan andere ouders: meld deze gang van zaken bij uw school. Wellicht dat zij van Dijk kunnen bewegen om mee te denken richting een normale oplossing.

Wanneer de verzekering gewoon loopt tot en met de dag van inleveren. Dat is de gewoonste zaak van de wereld. (=service)

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 14 juli 2017 om 08:30 geantwoord

Beste meneer van Duursen,

Wanneer u de regeling voor vervanging bij schade en diefstal bij VanDijk afsluit, is deze geldig tot de inleverdag, zoals aangegeven in de voorwaarden van de regeling. Dit betekent dat er op de inleverdag zelf geen beroep meer kan worden gedaan op de regeling; de melding van eventuele schade moet voorafgaand aan deze dag bij VanDijk worden gemeld.

Indien u van mening bent dat het in nieuwstaat geleverde artikel onterecht is afgekeurd, kunt u het artikel opsturen voor een tweede beoordeling. Mochten wij dan alsnog constateren dat een boek schade heeft dan blijft de factuur niet alleen staan, maar behouden wij tevens het artikel; deze sturen we niet meer naar u retour.

Mocht u toch gebruik willen maken van deze tweede beoordeling, dan kunt u het boek voor 1 augustus 2017 onder vermelding van Julie's naam, adres en klantnummer tezamen met een kort begeleidend schrijven opsturen naar:

VanDijk
Afdeling Controle
Postbus 23
8260 AA KAMPEN

Het is verstandig een verzendbewijs te vragen bij het postkantoor en deze goed te bewaren. U heeft dan altijd bewijs van verzenden.

Zodra VanDijk het boek heeft ontvangen, gaat de betreffende afdeling deze nogmaals beoordelen en ontvangt u bericht over de bevindingen.

We vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

^Gerda
VanDijk

Heeft op 14 juli 2017 om 12:17 geantwoord

Zoals verwacht het standaard antwoord van de firma van Dijk. Slechte (geen) oplossing. Geen service en geen common sense.

Alle klachten die gemeld zijn door JvDuwa