Klacht: Verwijderen onjuiste criminele gegevens

op 27 juli 2016 over Google in de categorie Zoekdiensten

Mijn naam is Mr. Lygia Palmburg, advocaat bij het Hof van Justitie in Suriname. Mijn client heet Roel Moesredjo alias \”Snesi\” In opdracht van mijn client moet ik bewerkstelligen dat informatie op Google wordt verwijderd.

Bij het googlen van de naam van Roel Moesredjo krijg je criminele antecendenten die onjuist c.q. niet volledig zijn. Client is inderdaad in september 2013 als verdachte aangemerkt in een berovingszaak samen met anderen. Hij is echter bij de Eerste behandeling van de zaak ter terechtzitting op 13 december 2013 in vrijheid gesteld door de Kantonrechter in het 2e Kanton te Paramaribo en bij vonnis in februari 2014 is Roel Moesredjo van de gehele ten laste legging vrijgesproken. De informatie die gegeven wordt door Google is aldus onjuist danwel onvolledig en het verzoek is om deze informatie te verwijderen, aangezien client is vrijgesproken.

Mijn client zal tevreden zijn wanneer bij het Googlen van zijn naam er geen melding meer wordt gemaakt van de strafzaak waarvan hij is vrijgesproken of indien om welke reden dan ook de gegevens niet verwijderd kunnen worden dan aangeven c.q. aanvullen met de mededeling dat hij in deze strafzaak van de gehele ten laste legging is vrijgesproken door de Kantonrechter in het 2 Kanton te Paramaribo, Suriname

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Google

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Google nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door palmburg