Klacht: Vervuild brood

op 13 januari 2016 over Dekamarkt in de categorie Supermarkten

Afgelopen weekend ontdekte ik in een bruin granenbrood van de deka in zwaag een grote zwarte klont. Ik had een deel ervan reeds in mijn mond. De smaak was erg vies en het was dermate plakkerig dat ik het niet in een maal kon uitspugen. Mogelijk daardoor heb ik die middag enorm last geha de van buikkrampen en diarree.

Graag zou ik willen weten wat er in het brood heeft gezeten dus oorzaak, tevens afdoende oplossing waardoor herhaling wordt voorkomen.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dekamarkt over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dekamarkt in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dekamarkt een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dekamarkt

Heeft op 04 oktober 2016 om 13:08 geantwoord

Excuses dat wij nu pas reageren op uw bericht. Door een onbekende reden hebben wij nooit een melding gehad dat u dit op deze website heeft geplaatst. Ik raad u dan ook aan om bij eventuele toekomstige klachten, vragen of opmerkingen ons te mailen naar klantenservice@dekamarkt.nl of dit via onze contactformulier op www.dekamarkt.nl te sturen.

Vervelend dat er in dit brood een zwarte vervuilingen heeft gezeten.
In onze bakkerij wordt het brood bollen gemaakt op verschillende bakkerij machines. Deze machines worden gesmeerd met voedselgeschikt vet om zodoende de machines goed te laten werken. Tijdens het smeren dient het overtollig vet verwijderd te worden. Mogelijk is hier iets niet helemaal goed gegaan en is er een gedeelte in het broodje terecht gekomen. Het vet is voedsel geschikt en dus eetbaar maar hoort natuurlijk niet in het brood te zitten.
Ondanks dat dit negen maanden geleden gebeurd is, is dit intern besproken en hier zal dan ook goed op gecontroleerd worden zodat het voorkomen kan worden. Voor het ongemak stuur ik u alsnog een waardebon op.

Alle klachten die gemeld zijn door EdithSchermacher