Klacht: Vervelende buschauffeur Bus nr: 111 richting BOZ

op 18 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op 14-02-2018 om 13:53 heb ik de bus 111 richting Bergen op Zoom gepakt in Steenbergen op de Ravelijnstraat. Die dag was er een man op leeftijd beetje kaal ik denk rond 45jaar zo, ik had eten bij maar dat zou ik thuis eten in BOZ, maar de volgende halte zegt hij pas je hebt eten bij je en mag niet eten in de bus dus zei ik dat weet ik ga ik thuis pas doen, daarna doet hij als een hond en zegt hij van kijk me neus heeft last van je geur en gaat zoeken waar het vandaan komt en zegt hij andere mensen kunnen ook last hebben dus of je gooit het weg of je gaat niet mee en zei ik hoe kom ik dan thuis zegt hij daar heb ik niks mee te maken. Maar wat ik weet over eten is dat als het niet verpakt is je niet mee mag. Dus door hem moest ik 1uur wachten op volgende bus. Eenmaal in andere bus zegt de andere chauffeur zolang je niet eet mag hij je niet weigeren. Dus nu vraag ik of ik een bewijs mag krijgen thuis dat ik eten dat verpakt is wel mee mag nemen in de bus na me werk in Steenbergen. En deze zelfde kale chauffeur is nooit vrolijk als je hem vraagt ga je naar Steenbergen zegt hij staat toch niet voor niks op me bus terwijl hij gewoon ja of nee kan zeggen vind hem echt niet leuk of vrolijk. Misschien denk hij dat ik een kind van 16ben waar ik op lijk maar ben gewoon 22jaar oud dus weet niet voor hem of doet hij zo omdat ik zwart ben.

Ik zal tevreden zijn als hij normaal of wat vriendelijker doet, en als ik een bewijs heb voor de buschauffeur dat ik wel met verpakte eten de bus in mag.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 18 februari 2018 om 13:52 geantwoord

Beste Anaïs Bonalair,

Wat jammer om te lezen dat je deze situatie eerder deze week hebt ervaren. Ik begrijp dat je er van op kijkt. In onze reisregels en voorwaarden staat het volgende omschreven: \"Nuttig geen eten en drinken wat sterk geurend is. Dit kan tot overlast zijn van je medereizigers\". Ik kan jou helaas geen toezegging geven dat jij de volgende keer het eten wel mag meenemen. Het is aan de buschauffeur om te bepalen wat sterk geurend is en wat niet. Het meenemen van eten in de bus is en blijft een lastige discussie. Wat voor de één sterk geurend is, is dat voor de ander misschien wel niet het geval. Ik begrijp dat je van deze situatie baalt en mijn oprechte excuses voor het ervaren ongemak!

^Manon
Webcareteam Arriva