Klacht: Vervangend busvervoer personeel

op 31 augustus 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

L.s.

Aangezien ik weet waar ik uit moet stappen weet ik welke vervangende bus ik moet hebben.

Ik vraag dus vriendelijk aan een medewerker hoe laat de eerstvolgende bus komt. In eerste instantie beantwoord de medewerker heel vriendelijk dat de vertraagde bus over enkele minuten aan kan komen dus ik bedank hem.

Vervolgens vraagt hij mij waar ik heen moet omdat er 2 bussen zijn met verschillende bestemmingen. Dit snap ik nog want dat is behulpzaam. Maar omdat ik weet waar ik heen moet en waar ik uit moet stappen zeg ik het maakt voor mij niet uit welke bus ik neem.

Dan gaat het voor mij de verkeerde kant op want de medewerker herhaalt de vraag alsof ik het de eerste keer niet begrepen heb en ik herhaal mijn antwoord dat het voor mij niet uitkomt welke bus ik neem. Hij vraagt mij wederom waar ik heen reis omdat de 2 bussen verschillende bestemmingen hebben en tevens op een vraagt hij op een vervelende toon of ik wel heb ingecheckt. Ik antwoord ja voor de kiosk wamt de paal die jullie hier vanochtend hadden staan is weg gehaald.

Even voor de duidelijkheid ik begrijp nederlands maar misschien uw nederlandse medewerker niet. Voor zover mij bekend staat nergens in jullie reisvoorwaarden dat een reiziger verplicht is om aan te geven waar de reis naar toe gaat. Mocht dat wel zo zijn dan hoor ik graag in welk artikel dat staat. Tevens is behulpzaam zijn 1 ding maar dit is niet behulpzaam zijn.

Misschien handig als de medewerkers die er staan ervan op de hoogte zijn dat ook al hebben de 2 bussen 2 verschillende eindbestemmingen ze de eerste 6 haltes hetzelfde horen te hebben net zoals de trein (het is immers vervangend treinvervoer dus bij de eerste 6 haltes hoor net als met de trein om de 15 minuten gestopt te worden)

Ongeveer 15.03 station Groningen vond dit plaats en de medewerker was een meneer.

Als mensen goed geinstrueerd worden en op de hoogte zijn van de stations waar beide bussen stoppen. En vooral de betreffende medewerker dat weet!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 31 augustus 2018 om 16:03 geantwoord

Beste DXRDYR7911,

Wat jammer om te lezen dat je niet blij was met de hulp van één van onze medewerkers.

Klachten over het gedrag van onze medewerkers nemen wij uiterst serieus. Jouw reactie hebben wij daarom doorgestuurd naar de vestiging waar dit verder wordt uitgezocht en wordt besproken met de betreffende medewerker. Wij stellen het zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons op de hoogte te stellen van jouw ervaring. Met jouw reactie kunnen wij blijven werken aan onze dienstverlening en de verbetering ervan.

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva