Klacht: Vervallen halte

op 10 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik stond net samen met mijn vriend op de bus van 10:15 uur te wachten aan de Hoogemierdseweg in Lage mierde.
Deze bus kwam niet, nadat wij al even stonden te wachten heb ik Arriva gebeld, de vriendelijke mevrouw aan de telefoon vertelde mij dat deze halte was komen te vervallen ivm carnaval.
Ik vraag me af waarom dit niet word aangegeven op de 9292 app en bij de halte zelf.
Voor reizigers is dit niet duidelijk, en zij krijgen alleen duidelijkheid wanneer zij zouden bellen naar Arriva, ik vind dit de omgekeerde wereld, is Arriva dit niet verplicht om dit te vermelden aan reizigers?
Met deze kou is het niet leuk om voor niks te staan wachten.

Wij moesten boodschappen gaan doen voor dit weekend en zijn afhankelijk van het openbaar vervoer, omdat wij niet in het bezit zijn van een rijbewijs, daarom is dit erg vervelend dat dit niet word aangegeven!
Wij zouden nu helemaal naar Wellenseind moeten lopen, om daar vervolgens de bus te pakken om boodschappen te kunnen gaan doen.

Ik zou tevreden zijn wanneer dit duidelijk vermeld zou worden in de 9292 app, en/of bij de halte zelf.
Dit zou veel frustratie bij reizigers voorkomen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

2 maanden geleden - Beste Chantal2489, Wat balen dat je halte is vervallen. Over welke buslijn gaat het? Met vriendelijke groet, ^Wouter Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Chantal2489

2 maanden geleden - Het gaat over lijn 143 van Reusel naar Tilburg Met vriendelijke groet, Chantal van Herk.

Arriva

Heeft op 14 februari 2018 om 09:45 geantwoord

Beste Chantal2489,

Bedankt voor de toelichting. Ik vind het jammer om te lezen dat het via de reisinformatie-app's en bij de halte niet duidelijk aangegeven is dat de halte tijdens carnaval komen te vervallen. Ik stuur je klacht hierover intern door naar de infrabeheerders in de regio zodat dit ter evaluatie meegenomen kan worden. Excuses voor het ervaren ongemak en de verwarring!

^Manon
Webcareteam Arriva

Heeft op 14 februari 2018 om 10:32 geantwoord

Dit is al de zoveelste melding over een vervallen halte, en dat dit niet duidelijk wordt aangegeven aan reizigers. Het zou fijn zijn voor reizigers wanneer dit wel duidelijk wordt aangeven, of dat ze komen met een oplossing / tegemoetkoming? Want reizigers ondervinden hier last van. Ik heb zo bv mijn boodschappen niet kunnen doen, en heb daardoor een heel weekend moeten wachten voordat ik boodschappen kon doen.

Alle klachten die gemeld zijn door Chantal2489