Klacht: Vervallen bon door Vakantieveilingen

op 27 mei 2017 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Wij kochten een citytrip aan naar Budapest-Praag. Bij het boeken, zagen we dat er nog extra kosten aan te pas kwamen (€ 15 reservatie via Flywise en nog is € 50 voor de vlucht via Flywise). Toen ik belde voor meer verduidelijking, zei de dame mij dat dit normaal was, omdat dit in de algemene voorwaarden staat. Ik zei dat dit ons echt veel geld zou kosten, omdat wij ook een parking in Nederland moeten betalen, aangezien wij Belgen zijn. Als oplossing zei ze me dat ik de vluchten vanuit Charleroi in het oog moest houden, dat ze deze markt snel aan het uitbouwen zijn en dat ik een jaar de tijd heb te vliegen vanuit Charleroi. Zo gezegd, zo gedaan. Bleek echter in april dat onze bon vervallen was. Wij wisten dat deze maar tot maart 2017 geldig was, maar dit was voor de vluchten vanuit Nederland. Aangezien wij vernamen dat we konden vliegen vanuit België en een jaar de tijd hadden, hielden wij dus de vluchten vanuit Charleroi in het oog. Noch Vakantieveilingen, noch Flywise, wilt onze bon verzilveren. Dit is ronduit bedrog. Mochten wij niet geweten hebben dat er vluchten waren vanuit Charleroi en dat wij deze gewoon in het oog moest houden, dan zouden wij nu al lang vertrokken zijn vanuit Eindhoven, want dan waren wij ons niet bewust van deze info. De info die wij verkregen hebben van Vakantieveilingen is de oorzaak van het conflict waarin we ons nu bevinden.

Verzilveren van onze bon of een terugbetaling.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vakantieveilingen.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

Bericht van Vakantieveilingen.nl

4 maanden geleden - Beste heer Meeusen, Op uw verzoek heb ik u de reeds verlopen Flywisebon toegestuurd. Wij als Vakantieveilingen zijnde, hebben zoals eerder vermeld geen invloed op de verzilvering van reeds verlopen waardebonnen bij Flywise. We hopen van harte dat Flywise iets voor u kan betekenen. Met vriendelijke groet, Wim-webcare VV

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 07 juli 2017 om 12:27 geantwoord

Beste heer / mevrouw,

Op uw verzoek heb ik u de reeds verlopen Flywise bon toegestuurd. Wij als Vakantieveilingen zijnde, hebben zoals eerder vermeld geen invloed op de verzilvering van reeds verlopen waardebonnen bij Flywise.

We hopen van harte dat Flywise iets voor u kan betekenen.

Wim-webcare VV

Heeft op 07 juli 2017 om 12:36 geantwoord

Beste,

Flywise kan niets betekenen met een vervallen bon. De oplossing is het waardebonnummer gewoon updaten, zodat het nummer opnieuw geldig is en kan verzilverd worden.

Vriendelijke groeten,
Axel Meeusen

Alle klachten die gemeld zijn door Meeusen