Klacht: vertrek

op 13 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Elke ochtend wil ik de bus nemen van leeuwarden naar dokkum(lijn355) van 07:21. Het komt erg vaak voor dat deze bus later vertrekt, zoals vannochtend 5 minuten later. Om deze reden haal ik in dokkum de overstap naar lijn 63 niet. deze rijdt 1 keer in het uur, wat betekent dat ik bijna een uur in de kou sta te wachten en te laat op mijn werk kom.. ik heb hier al eens eerder een klacht over ingedient maar het is nog steeds niet opgelost. hopelijk wordt er naar mij geluisterd.

ik ben tevreden als ik mijn overstap kan halen van lijn 355 naar lijn 63.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 13 februari 2018 om 08:21 geantwoord

Beste Henri.l,

Wat jammer om te lezen dat je door vertraging de overstap niet hebt gehaald! Ik zie dat lijn 355 inderdaad vertraagd was, vanuit de vorige rit. Ik zie dat de bus met 2 minuten vertraging is aangekomen in Dokkum. Bij een overstap, meld je dit aan de chauffeur zodat hij de volgende bus kan vragen even te wachten. Deze mag maximaal 3 minuten wachten. Als je dit in het vervolg doet, dan mis je je overstap niet meer:)

Nina
Webcareteam Arriva

Heeft op 20 februari 2018 om 08:16 geantwoord

ik heb naar de oplossing geluisterd. nadat de 355 vannochtend weer te laat vertrok en ik ipv arriva een oplossing moet uitvoeren, ondanks ik er niks aan kan doen dat de bus steeds te laat vertrekt, maar goed ik heb de buschauffeur gevraagd de andere bus te vragen om op mij te wachten. dit is ook een aantal keer gevraagd aan lijn 63. hier werd geen antwoord opgegeven. toen ik uit lijn 355 kon stappen reedt lijn 63 net weg. weer vroeg lijn 355 aan lijn 63 om op mij te wachten, ook heb ik achter de bus aan gerend maar dit heeft niet gelopen. weer moet ik een uur op het station wachten en ben ik te laat op mijn werk. ik heb geen zin om iedere ochtend weer deze stres te hebben..

Alle klachten die gemeld zijn door henri.l