Klacht: Vertragingniet op komen dagen

op 05 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Goedenavond,

Normaal ben ik niet van de klachten indienen, maar ik vind het met de arriva heel erg ver gaan. Het is absurd hoe vaak de treinen vertraging hebben op het traject Roermond-Nijmegen en dan maar besluiten niet verder te rijden of dat de treinen ’s ochtends zo vol zitten dat je er niet meer bij past. Altijd als ik met arriva is er wat, daardoor haal je de overstap ook niet. Hier mag echt wel wat aan gedaan worden.

Als de treinen misschien eens worden vervangen of het spoor, hele tijd zijn er storingen. Ook vaker komt het voor als je in de trein zit dat de trein er oppeens mee stopt dat die opnieuw opgestart moet worden. Dit maak ik met de ns nooit mee, dus word misschien eens tijd voor nieuwe treinen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 05 september 2018 om 18:52 geantwoord

Beste Boer123,

In Limburg is het Maaslijn traject bekend als een heel druk traject (altijd maar zeker nu net na de zomer) én een traject dat met dieseltreinen wordt gereden.
Elders in Limburg rijden we elektrisch. Dieseltreinen rijden niet op de elektrische trajecten en elektrische treinen niet op diesel trajecten.
We ‘verdelen’ al ons beschikbare dieselmaterieel in Limburg zo optimaal mogelijk op de Maaslijn en zoveel als mogelijk passend op het aanbod van reizigers in de spits. Op de drukke tijden hoogste frequentie en langste treinen dus. En natuurlijk monitoren we elke dag weer hoe en of dat goed gaat.

Nieuwe treinen aanschaffen gaat helaas niet zo maar. Dat is een erg kostbare aankoop.

Excuses voor het ervaren ongemak. Heb je nu of in de toekomst nog vragen over deze melding of een ander voorval, dan kun je contact met ons opnemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.comArrivaNederland of ons online contactformulier: http:bit.ly2uFLeFj.

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva