Klacht: Vertraging op traject Rotterdam – Breda (ic)

op 02 april 2013 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Sinds de nieuwe dienstregeling en dat is vanaf 1 Jan 2012 is de IC naar Venlo elke dag en zonder overdrijven zeker 95 % van gevallen te laat in Rotterdam. Dus je zit elke dag in de trein die paar minuten te laat is, te denken zal ik m’n aansluiting halen in breda of niet. De aansluiting ( stoptrein naar Utrecht) wacht meestal paar minuten in Breda voor de vertraagde ic naar Venlo maar na 5 minuten is die weg en ja hoor dan kan je lekker 30 minuten wachten voor de volgende stoptrein. En dat is niet zo erg maar de volgende IC komt natuurlijk ook 5 minuten later en dan kan je nog extra gaan wachten . Als dit nou een keer gebeurt ok dat kan, maar elke f dag is om je op te vreten. Elke dag weer hopen dat je aansluiting haalt is gewoon te veel. Om het makkelijker te maken hebben ze in Breda de stoptrein op spoor 2 geplaatst , spoor 2 is een flink stuk omlopen dus als je aansluiting haalt en je bent op tijd (4 min speling) dan kun je gaan rennen naar spoor 2 . Dat is ook niet erg maar spoor 2 heeft een smalle trap, ( een soort trechter) waar niet zo veel mensen op kunnen en daar kun je ook nog gaan wachten tot dat je door bent. Zwaar zwaar en nog eens zwaar irritant voor ons mensen die hele dag hard werken en gewoon naar huis willen gaan OP TIJD!!!!!

Andere dienstregeling of gewoon een keer op tijd rijden

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van NS

7 jaren geleden - Geachte heer/mevrouw,Graag beantwoord ik uw reactie. U reageert op de dienstregeling die op 9 december 2012 is ingegaan. Graag geef ik u de volgende informatie.Bij de opzet van de dienstregeling proberen wij het grootste deel van onze klanten zoveel mogelijk tegemoet te komen. Dit doen wij door de treinfrequentie af te stemmen op de regionale vervoersvraag die regelmatig wordt gepeild. Daarbij is het belangrijk dat onze treinen goed op elkaar aansluiten. Hierin moet echter vaak een keuze gemaakt worden; het is niet mogelijk om alle verbindingen op elkaar aan te laten sluiten. De grootste reizigersstromen geven de doorslag bij deze keuze.Wij stellen het erg op prijs als klanten met ons meedenken voor verbetering. Uw reactie heb ik doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling.Ik hoop dat ik u voldoende heb ingelicht.Met vriendelijke groet,NS Klantenservice

NS

Heeft op 03 april 2013 om 13:55 geantwoord

klant beantwoord en klacht geregistreerd.

Alle klachten die gemeld zijn door Josma