Klacht: vertraging en afwijking vluchtterug

op 17 februari 2018 over Small Planet Airlines in de categorie Vliegmaatschappij

heenvlucht 1.30 uur vertraging vlucht nummer 5p 5045 door zogenaamde
technische storing.
terugvlucht 1.30 uur vertraging vlucht nummer 5p 5046 door zogenaamde ziekte van personeelslid bij vertrek uit amsterdam waardoor ze op vervanging moesten wachten.
aan boord geen broodjes e.d omdat er een trolley zoek was op amsterdam.
na 4.30uur vliegen werd er medegedeeld dat er geen voldoende brandstof aan boord was om amsterdam tebereiken en dat het personeel aan hun vlieguren zaten zodat we in Paderborn een tussen landing zouden maken om te tanken en het personeel zou worden vervangen.
Op het vliegveld kregen wij tehoren dat het vliegtuig niet meer verder zou vliegen.
Waardoor verschillende reizigers mopperden en kwaad werden.
Toen werd er door een zeer onvriendelijke gezag voerder kwaad werd gezegd dat wij de passagiers begrip moeste hebben voor deze situatie.
Ook vermelde hij dat hij moe was en naar huis wou.
Verder werd ons ook medegedeeld dat er lunchpakketen geregeld waren op het vliegveld.
dat mocht ook wel na 7.30 in het vliegtuig gezeten te hebben zonder eten.
het lunch pakket bestond uit een kartonnetje water en een paar crackers.
gelukkig was er een broodjes zaak open en konden wij ons tegoed doen aan zelfgekochte broodjes.
wij konden wachten op bussen die ons verder zouden vervoeren naar amsterdam of in paderborn overnachten in een hotel waar wij de volgende dag om 12.00uur opgehaald werden om naar amsterdam verder tereizen.
Ik vraag mij af of al deze ellende nodig was voor alle 200 passagiers

Ik zou zien als oplossing.
Zorg ervoor dat er genoeg voedsel aanboord is op zo een lange vlucht
als je 1.30uur moet wachten op schiphol op een bemanningslid is er altijd wat te regelen.
En zorg voor voldoende brandstof zodat je altijd je eindbestemming kunt halen.
Verzin geen verhaaltjes de passagiers zijn geen kleine kinderen vertel gewoon de waarheid.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Small Planet Airlines over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door hetenhip