Klacht: Vertraging! De luchtmaatschappij + personeel is waardeloos!

op 28 juli 2015 over Pegasus Airlines in de categorie Vliegmaatschappij

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij mail ik u in verband met wat betreft de vertraging die vlucht 5266 op 9 juni heeft opgelopen.
Vlucht 5266 had een vertraging opgelopen van 2,5 uur.

Toen ik terug was van vakantie 16 juni, heb ik meteen vakantie veilingen gebeld en die stuurde me door naar Prettig Reizen.
Prettig Reizen verbond me weer door met Pegasus Airlines, en vanaf 16 juni 2015 tot en met 30 juni 2015 heb ik geprobeerd Pegasus Airlines te contacteren maar helaas zonder resultaat. Pegasus Airlines is nooit berijkbaar! (Net zoals hun personeel, ze laten je aan je lot over en laat klm hun werk doen)
Vandaar dat ik nog een keer contact heb gelegd met Prettig Reizen, aangezien alles via Prettig Reizen geregeld is.
Wat uit eindelijk tot resultaat geleid heeft namelijk dat ik Prettig Reizen moest mailen met de informatie, en het bureau het ging uitzoeken aangezien ik de luchtmaatschappij zelf niet kon bereiken.

Een verzorging heeft Pegasus Airlines niet gegeven ondanks er wel om gevraagt is door de passagiers die met de luchtmaatschappij vlogen. Alles moest gewoon betaald worden, heb de bonnen er nog van bewaard. Alleen beschrijft het Europese Hof van Justitie dat als je vlucht langer is dan 1.500 km is dan hebt u bij twee uur of langer vertraging recht op verzorging, wat in deze kwestie dus niet is gebeurt.

Het Europese Hof van Justitie heeft ook bepaald dat als de passagier door de vertraging drie uur of later aankomt op uw eindbestemming, dan heeft de passagier recht op een vergoeding. Hoe hoog de vergoeding is, is afhankelijk van de afstand die de vlucht aflegt. Voor alle vluchten binnen de Europese Unie van meer dan 1.500 km, en voor vluchten van of naar een land buiten de Europese Unie die tussen 1.500 en 3.500 km lang zijn krijgen 250 euro per passagier.
De enige uitzondering wanneer een luchtmaatschappij dit niet hoeft uit te keren is als de luchtmaatschappij niets aan de vertraging kan doen. Bijvoorbeeld een oorlog, een orkaan, dichte mist of hevige sneeuwval wat hier niet het geval van was.

Uitendelijk heb ik bericht gekregen van Prettig Reizen met:
Het spijt ons te vernemen dat er op uw heenreis een vertraging is ontstaan.

Prettig Reizen heeft informatie opgevraagd en is tot de conclusie gekomen dat er hier sprake is geweest van een vertraging van 2,5 uur.

In de bijlage treft u de informatie aan die wij van de luchthaven Schiphol hebben ontvangen.

Een dergelijke vertraging is geen reden tot compensatie.

Prettig Reizen geeft u hierbij de link naar de luchtvaartmaatschappij waar u voor verdere vragen contact mee kunt opnemen en uw opmerkingen kunt plaatsen.

Hier heb ik uiterraard op gereageerd, en gezegt dat ik het hier niet mee eens ben en graag wil dat ze mij erbij helpen.( Op internet zelf staat ook dat luchtmaatschappijen er alles aan gaan doen om de vergoeding niet uit te keren terwijl het vast in de wet staat!)

Ik heb helaas op mijn andere mail geen antwoord gehad van Prettig Reizen, ook hier is de klant dus niet koning of bealangrijk.

Ik heb recht op mijn vergoeding en die wil ik ook!
Het is in ieder geval de laatste keer dat ik vlieg met Pegasus Airlines, en boek bij Prettig Reizen. Want beiden bedrijven deugen niet!

Die vergoeding gaat er komen al moet ik het hoger op zoeken of het via de media spelen.

Gabriella Goncalves

Ik ben tevreden als ik een keer goed geholpen kan worden en een compensatie krijg.
Want Pegasus Airlines is nooit te berijken en Prettig Reizen wilt blijktbaar zijn klanten niet helpen en negeert ze.

Het gaat mij niet meer om het bedrag of hoeveel het is, het is voor mij nu een principe kwestie geworden!

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Pegasus Airlines

Alle klachten die gemeld zijn door gabriellagon