Klacht: vertraging

op 19 oktober 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik maakte gisteren een retour Den Haag Maastricht. Ik vertrok om 13.58 en kwam om 18.06 aan. Dit kwam door een kapotte bovenleiding. De bus tussen Breda en Tilburg kwam na ruim een half uur in de regen wachten. Mijn meegenomen fiets verdween in een andere bus. Garantie dat ik die zou terugzien werd geweigerd. De terugreis: zat om 21.50 in de trein. Deze vertrok pas een half uur later vanwege een ‘verward’ meisje. Enige tijd terug ging ik van Den Haag naar Schiphol om 5.23. Ik arriveerde daar om 7, vanwege een treinspringer, miste mijn vliegtuig, moest een nieuw kaartje kopen én naar Eindhoven reizen, op eigen kosten. De NS werkt zorgvuldig als het gaat om afhandelen van individuele problemen. Hier zijn ongetwijfeld protocollen voor. Ik vind wel dat de overlast voor de overige reizigers onvoldoende wordt gewogen. In feite lijkt het erop dat de NS de gewone reiziger dan letterlijk in de kou laat staan, men moet niet zeuren, is de teneur. Ik vind dit onacceptabel en zal mijn abonnement opzeggen.

Frans Bouwman.

Als de gewone burger beter wordt behandeld, eventueel wordt gecompenseerd voor de opgelopen vertraging

2 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

2 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 05 december 2016 om 08:57 geantwoord

Geachte heer Bouwman,

Hartelijk dank voor uw bericht welke wij op 19 oktober 2016 via Klacht.nl hebben ontvangen. Allereerst onze excuses voor deze late beantwoording.

Graag reageer ik op uw reiservaring met de trein. Het spijt mij te vernemen dat de dienstregeling voor u nog niet naar wens verloopt. Dit door de verschillende vertragingen met uiteenlopende oorzaken waar u de laatste tijd hinder van heeft ondervonden. Mijn excuses hiervoor.

Uw signaal heb ik inmiddels doorgegeven aan de managers die verantwoordelijk zijn voor een punctuele uitvoering van de dienstregeling op uw traject. Uw signaal is aanleiding om kritisch naar onze dienstverlening te kijken en zo nodig maatregelen te treffen. Wij danken u voor de moeite om uw ervaring aan ons door te geven.

Wat betreft een compensatie voor de opgelopen vertraging. Die is er. Wij willen u graag tegemoetkomen als u met 30 minuten vertraging of meer op uw bestemmingsstation aankomt. Informatie over de regeling Geld Terug Bij Vertraging kunt u vinden op de volgende link: http://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vertraging.html

Mocht u nog vragen hebben, dan helpen wij u graag verder. Kijk op ns.nl of stel uw vraag op het NS Serviceforum (www.ns.nl/forum). U kunt ook contact opnemen met onze medewerkers van Klantenservice via telefoonnummer 030 - 751 51 55 of Twitter @NS_online. Wij staan dag en nacht voor u klaar.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Frans Bouwman