Klacht: verstrekken valse informatie examens en verkeerde leerstof in examens

op 01 augustus 2016 over NHA in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik doe de opleiding onderwijsassistente via de NHA en heb me 2e examen gemaakt. In de opzettenlijst staat (ondertussen stond, maar heb de oude opgeslagen) dat het een meerkeuze toets is. Echter eenmaal begonnen met het examen waren het alleen maar open vragen en stond er stof in die je niet hoefde te leren. Gelijk contact opgenomen met NHA en ze zouden naar een oplossing zoeken. 3 weken later komen ze tot conclusie dat er inderdaad vragen in stonden die er niet in hadden mogen staan en beweren mijn cijfer te hebben berekend, op basis dat de vragen die erin stonden eruit waren gehaald ( geloof dat niet ), me cijfer bleef volgens hun gewoon het zelfde. Dit was op 22 Juli. Nu hebben ze op 27 Juli de uitslag verstuurd (naar het verkeerde adres) maar heb hem daar opgehaald (op de brief staat 20 juli) hoezo berekend? dan zou je evengoed een nieuwe uitslag uit moeten printen ookal blijft het het zelfde. Ik eis een vergoed her-examen van de NHA.

Maar dit is hun antwoord: ”Omdat er een vraag gesteld is tijdens uw examen wat niet in de te leren lesstof voorkwam, is er besloten deze vraag niet mee te laten tellen in het eindcijfer.

Dit betekent dat de berekening van uw eindcijfer opnieuw gemaakt moest worden, omdat er 1 vraag uit gehaald is. Na herberekening is gebleken dat het afgeronde eindcijfer van uw toets niet wijzigt.

Hoewel wij begrijpen dat het vervelend is dat er meerkeuzevragen volgens de opzetlijst getoetst zouden worden, staat onderaan de opzetlijst het volgende vermeldt:

Bovenstaande informatie is onder voorbehoud. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.

Helaas is het voor ons niet mogelijk een kosteloze herkansing aan te bieden.”

Hoe bedoel je oplichting? en mensen valse informatie verstrekken. Zo kan ik ook overal onderzetten kunnen geen rechten aan worden ontleend. Dan moeten zij zo’n opzettenlijst maar niet op de site zetten, dit is echt super misleidend!!!

ALSNOG EEN HER-EXAMEN OP KOSTEN VAN NHA MET MEERKEUZE VRAGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NHA over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NHA in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NHA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NHA

Heeft op 02 augustus 2016 om 09:31 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door KelseyKloosterman