Klacht: versleten nokkenas tandwielen

op 05 oktober 2016 over Mercedes in de categorie Automerken

10 jaar geleden een Mercedes C180 sportcoupe kompressor aangeschaft bij de dealer van plm. 40.000 euro en wij hoopte daar vele kilometers mee te kunnen rijden.De auto is altijd bij de garage in onderhoud geweest, originele onderdelen gemonteerd en de voorgeschreven olie gebruikt.
In de boekjes wordt er niet op gewezen dat de distributie tandwielen/ketting bij een bepaalde kilometerstand vervangen moeten worden.
Op enig moment begon de motor zaterdags onregelmatig te lopen, wij hebben hem niet meer gebruikt en ’s maandags naar de garage gebracht om uit te lezen en daar werd gelijk al verteld dat de tanden van de tandwielen eraf waren. De bovenste tandwielen en ketting zijn vervangen, wat een kostenplaatje met zich mee bracht van circa 2500 euro. Bij Rutchen geweest in Tiel en telefonisch contact gehad Stern in Nieuwegein, kortom Mercedes laat ons in de kou staan en doet hier niets mee. Voor ons is dit een grote desillusie, 40.000 euro en dan maar 134.000 kilometer kunnen rijden en Mercedes houd zich dom terwijl dit probleem geregeld voorkomt. Wij beraden ons nu om met deze klacht ook RADAR te benaderen. De auto is ingeruild omdat we geen vertrouwen meer in de auto hadden omdat al het metaal van de tandwielen door de motor heengegaan is en wij niet zaten te wachten op nog grotere kostenpost betr. krukaslagers e.d.
Misschien wilt U wel wat met onze klacht doen want tot nog toe hebben ze ons aan ons lot overgelaten.

Als we met deze klacht serieus genomen worden en een coulance regeling zou wel op z'n plaats zijn want het is in mijn ogen gewoon een constructie fout waar de dealer ook vanaf weet en heeft toegegeven.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Mercedes over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door classiccenter