Klacht: Verre van goede service

op 03 augustus 2016 over Afterpay in de categorie Betalingsdiensten

Ik had een ring besteld die ik ongeveer een week later kon ophalen. De factuur van afterpay kreeg ik echter dik een maand later. Afterpay is zo laf om het bedrijf diamondpoint de schuld te geven. Ik word naar diamondpoint doorgestuurd om het daar aan te kaarten. Ik bereik daar niks mee omdat ik afterpay moet betalen. Ik heb netjes aangeven dat ik door de late factuur het geld nu niet volledig heb. Ik bood aan om in 2x te betalen. Dit was niet mogelijk. Er werd mij uitgelegd dat ik pas in termijnen kon betalen na 2x een betalingstermijn herinnering te hebben gehad. Dus na de incassokosten. Over de betalingsvoorwaarden staat daar echter niks over vermeld. Een tip is om de betalingsvoorwaarden na te streven of het te veranderen. Ik kan mij niet voorstellen dat het wettelijk zo geregeld is dat er geen betalingsregeling te regelen valt en als dat wel zo is overtreden jullie de wet. Na wat slappe mails waarin mijn vraag genegeerd werd heb ik uiteindelijk gebeld. Ik kreeg toen een arroganteigen mevrouw aan de lijn. Ze beantwoorde niet mijn vragen en negeerde mij op een gegeven moment en wilde ook ophangen. Vervolgens heb ik een klacht ingediend over de dienstverlening. Die ook niet serieus is genomen.

Ik snap niet wat het probleem is als iemand netjes aangeeft om het in 2 termijnen te betalen. Waarom moet iemand meer betalen terwijl het niet mijn fout is. Als tussenpersoon van betalingen mag er wel wat meer inlevingsvermogen en respect ter sprake komen.
Met andere woorden:
- in termijnen betalen accepteren voor de betalingsherinnering
- dienstverlening verbeteren

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Afterpay over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Afterpay in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Afterpay een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Afterpay

Heeft op 04 augustus 2016 om 13:57 geantwoord

Geachte mevrouw Mahabier,

Hartelijk dank voor uw bericht op Klacht.nl. Wij hebben uw bestelling opnieuw bekeken en zien dat wij meerdere malen contact met u gehad hebben. Helaas is het niet mogelijk om standaard een gespreide betaling aan te vragen bij AfterPay. Wij bieden als extra service en uit coulance eenmalig een gespreide betaling aan, aan het einde van het facturatie proces, dit om overdracht aan het incasso bureau te voorkomen. U dient te zien als extra service. Uw betaling hebben wij inmiddels mogen ontvangen, hartelijk dank daarvoor. Mocht u nog vragen hebben kunt u ons berichten op klachten@afterpay.nl.
Hopend u voldoende te hebben geïnformeerd,

met vriendelijke groeten,

Tamara