Klacht: Verplichte betaaldatums bij een betalingsregeling

op 19 april 2017 over CJIB in de categorie Incassobureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb een moeilijke periode gehad met mijn inkomen. Ik heb in die periode voor een boete een betalingsregeling afgesproken met het cjib. Ik heb ze een paar dagen voor een vastgestelde betaaldatum gebeld dat ik het afgesproken termijnbedrag een paar dagen later kan overmaken. Dit was niet mogelijk. Ik moest maar geld lenen van familie of vrienden. Ik kon op de afgesproken betaaldatum dus niet betalen.
Met als gevolg dat ik nu met hoge kosten zit van meerdere verhogingen en kosten van een deurwaarder/incassobureau. Het gekke is dat je hiermee wel alles kan regelen! Als gevolg hiervan zit ik nu een jaar later met meerdere boetes. Als ze het wat menselijker organiseren bij het cjib wordt veel mensen deze ellende bespaard. Er zit een groot verschil tussen niet kunnen en niet willen betalen!!!!

Gewenste Oplossing:

De afspraken voor een betalingsregeling versoepelen. Beter luisteren naar de mensen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar CJIB over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door CJIB in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat CJIB een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CJIB

Heeft op 01 mei 2017 om 15:19 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Izebrand