Klacht: Vermissing pakketje en manipulatie door Kiala

David van de Belt op 24 oktober 2017 over Kiala in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 8 augustus een pakketje verstuurd via Kiala en vervolgens blijft deze in het sorteercentrum liggen ergens in Tilburg. Zowel de ontvanger en ik als verzender hebben uitgebreid contact gehad met Kiala/UPS en dan wordt er vier keer om dezelfde documenten gevraagd en niets mee gedaan en het volgende bericht:

Beste klant,

Zoals wij het voordien hebben vermeld werd uw dossier doorgegeven aan onze directie.
Wij verschuldigen ons voor het termijn dat het inneemt vooraleer u een antwoord krijgt.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Pierre
Network support assistant Benelux
Kiala SPRL
Rue de l\’ancienne Potence 28
7503 Froyennes
Belgium
www.kiala.com

Ook PayPal benaderd in het kader van kopersbescherming en gedurende die periode zou Kiala het oplossen, maar doet het vervolgens niet en dan is in de tussentijd ook de kopersbescherming vervallen. PayPal biedt dus ook weinig zekerheid en als ze dat al doen dan is dat alleen voor het betaalde bedrag van 3,95 Euro.

Na meer dan 50 emails nog geen oplossing. Ze zijn ook niet aangesloten bij een geschillencommisie, dus je kunt als koper weinig juridische stappen ondernemen en het inzetten van een advocaat weegt niet op tegen het bedrag.

De cultuur bij Kiala/UPS is een typisch voorbeeld van een niet klantgerichte en arrogante cultuur, afspraken worden niet nagekomen. Ik heb ook twee keer contact gehad met UPS en die zeggen mij gemaild en gebeld te hebben, maar er staat niets in mijn email en ook geen gemist gesprek op mijn telefoon, terwijl mijn email en telefoonnummer wel juist in het systeem staan. Dit is een bedrijf voor low budget verzendingen, bijvoorbeeld een zak cement of andere goederen die zwaar zijn en weinig waard zijn. Kiala/UPS zijn een stelletje cowboys die denken dat ze alles kunnen maken. Het is met PostNL ook wel eens wat, maar die zijn aangesloten bij een geschillen commissie en zijn bereikbaar. Mijn advies is om geen producten met enige waarde via Kiala/UPS te verzenden, daar is het niet de juiste organisatie voor. Producten met enige waarde kun je beter via een andere verzendservice versturen of zelf wegbrengen.

Restitutie van 50 Euro, excuses en dit soort gevallen voorkomen.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Kiala

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - De oplossing van Kiala is nu een restitutie van 7,35 Euro en de verzendkosten van 3,95 Euro worden nog niet eens vergoed. Dat staat in schril contrast met de waarde van het pakketje en alle ellende die je als consument van Kiala/UPS ervaart. Het pakketje verkopen via een veiling van verloren poststukken zal wel meer opbrengen dan het afleveren bij een ontvanger.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Kiala nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door