Klacht: Verlopen garantie

op 15 augustus 2016 over Blokker in de categorie Huishoudelijke winkels

We hebben in april 2013 een tuintafel en 6 stoelen gekocht. Gezamenlijk een bedrag van meer dan 1000 euro.
We hebben klachten over de stoelen. De bovenkant van de gevlochten stoelen knappen los. Dit is bij twee stoelen al hele aal los en de andere zien je knappen.

De stoelen kosten 149 euro per stuk. Er zit een garantie op van 2 jaar. De klantenservice beroept zich op deze garantie en kan niets voor ons doen.
Dit gaat niet om gebruik maar om kwaliteit. De bovenkant van de stoelen doe je niets mee. Bovendien kopen we geen stoelen die 3 jaar later stuk zijn voor dit bedrag.
We zijn dus teleurgesteld over de reactie van de Blokker.

We zouden nieuwe stoelen willen want dit is geen gezicht. Dit gaat alleen maar verder stuk.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Blokker in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Blokker een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Blokker

Heeft op 17 augustus 2016 om 15:07 geantwoord

Beste mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Dat u teleurgesteld bent begrijp ik volkomen. De stoelen zouden langer mee moeten kunnen gaan dan drie jaar. Ondanks dat de garantietermijn is verstreken wil ik u hier toch mee helpen. Omdat de defecten buiten de garantieperiode zijn gemeld kan ik het volgende aan u aanbieden: een retourbetaling van het aankoopbedrag met aftrek van de jaarlijkse afschrijving. Per jaar wordt er een afschrijving van 10% berekend. Dit komt neer op het volgende:

Aankoop op 06-04-2013= €894,-
-10% op 06-04-2014= €804,60
-10% op 06-04-2015= €724,14
-10% op 06-04-2016= €651,72
-2,5%op 18-07-2016= €635,43

Het bedrag dat u van ons retourbetaald krijgt is dan: €259,57.

Indien u deze retourbetaling niet wenst maar u in onze webshop stoelen ziet die u bevallen, dan kan ik kijken of hier nog andere oplossingen mee mogelijk zijn. Een overzicht van onze tuinstoelen vindt u hier: http://www.blokker.nl/nl/blknl/tuin/tuinmeubelen/tuinstoelen
De stoelen die u nu heeft, hebben wij niet meer in het assortiment.

Graag hoor ik via een e-mail naar info@blokker.nl onder vermelding van contact nr 1192791 waar uw voorkeur naar uitgaat.

Saskia
Blokker Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Mirandaschool