Klacht: Verlenging/vernieuwde OV-chipkaart

op 17 september 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Diverse keren met NS gebeld. U levert mij geen nieuwe OV-chipkaart, dus u bent in gebreke gebleven, aangezien u mij niet het door mij betaalde product levert. Deze heb ik voor het nieuwe jaar betaald. Men heeft mij nu naar de balie in Haarlem gestuurd en die konden mij alleen een aanvraagformulier geven voor een NIEUWE OV-chipkaart. Ik verdom het om dit in te vullen. Een dame Hilda Gorssma zei mij, dat zij het zou kunnen aanvragen, maar dan duurde het 6 tot 7 weken. Nu heb ik opnieuw gebeld met een zekere Evelyn (ongeschikt voor haar werk) en zij zei, dat dat nu niet kan. Ze wilde mij niet doorverbinden met een leidinggevende en hing op. Dus niet klantvriendelijk

Wanneer dit zoals gebruikelijk altijd was, dat ik via u de OV chipkaart toegestuurd kreeg ongeveer voor +/- 3 weken voordat de kaart was verlopen!
Of stuur mij een formulier op, hetgeen alleen over verlenging van de kaart gaat.

Reactie van de melder van de klacht vjburger20@hetnet.nl

2 maanden geleden - Waarom wordt mijn klacht niet behandeld? Heel toevallig keek ik op 12 september op mijn ov-chipkaart en ontdekte, dat mijn kaart 21 september zou aflopen. Hierover kreeg men altijd ruim van tevoren bericht van de NS en ruim van tevoren kreeg men via de NS een nieuwe kaart. Ik vind, dat u in gebreke bent gebleven en moet zorgen voor een adequate oplossing. Ik wil best wel wachten, zoals een medewerkster van u mij vertelde. Als zij het in orde moest brengen zou het +/- 7 weken duren. Of stuurt u mij s.v.p. het juiste formulier voor in te vullen voor een vernieuwde kaart. Kunt u misschien telefonisch contact met mij opnemen s.v.p.?

Reactie van de melder van de klacht vjburger20@hetnet.nl

2 maanden geleden - Tot 2 keer toe wordt mijn klacht niet behandeld. Is dit de nieuwe strategie van de NS? Ik blijf erbij, dat u in mijn geval in gebreke bent gebleven. Klopt het, dat u van de cliënten met een OV voordeeluren abonnement af wilt, zoals een van uw medewerkers mij in vertrouwen mededeelde? Weten uw medewerkers, dat een persoonlijke OV-chipkaart inmiddels € 10,50 i.p.v. € 7,50 kost. Waarom krijg ik slechts € 7,50 overgemaakt? Ik zie gaarne van u een antwoord tegemoet en mocht u mij weer niet te woord staan, dan overweeg ik mij in verbinding te gaan stellen met VARA Kassa. Met vriendelijk groet, Victor Burger telefoonnummer: 023-5314797

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 05 oktober 2016 om 15:10 geantwoord