Klacht: verlenging na einde biedingen

op 20 juli 2016 over Proveiling.nl in de categorie Online Veiling

Proveiling bood te koop aan polycarbonaatplaten breedte totaal 8 meter,
heldere platen van 3 meter x 98 cm.Vanaf de aanvang veiling,heb ik bie-dingen gedaan op verschillende breedtes.telkens overboden.is normaal.
Alleen het bovengenoemde bleef vrij,en geen biedingen erop.Veiling stopte om 9 uur op Dinsdag avond..Ik wacht met de bieding tot 16 sec. voor het einde.doe een bod,en is niet meer overboden.Als men een veiling 5 tot 6 dagen volgt,en je hebt de bieding,ben je natuurlijk blij..
Wat gebeurt,volgt ineens 4.15 sec. verlenging,na even te zijn bijgekomen,zie ik in eens dat de tijd na verlenging van 1.5 minuut,weer op 4.en zoveel sec. wordt verlengt.Heb ik daar elke dag div. keren naar hun veiling gekeken.Voor mij is einde veiling,einde veiling.Als het bod voor hen niet hoog genoeg is, vind ik,dat men het minium bod hoger moet stellen,en niet de mensen moet oplichten.u begrijpt,dat na de verlenging het bod ineens omhoog schoot,en ik geen behoefte meer had,mijn tijd nog langer te verdoen .Ik heb hun een zeer boze
reactie gestuurd,met de mededeling,niets meer met hun vandoen te hebben,en mij geen reclames meer moet sturen van veilingen.
Tevens mede gedeeld,dat als ik de veiling wel gewonnen had,en ik niet was komen opdagen,ik een deurwaarder op bezoek had gehad,omdat ik mij aan de regels moet houden,maar hun blijkbaar niet.
Kunt u mij hierbij helpen.?
Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
M. vr gr.
J. TH ten Bokkel.

Ik ben tevreden,Als men de platen, die ik van hun heb gekocht op de veiling aan mij netjes overhandigt.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Proveiling.nl over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht cathy 1234

10 maanden geleden - Heb zo juist van hun reactie gehad,met de mededeling,dat men voor het einde van de veiling nog een hoger bod hebben gehad,en hun via het regelement,5 minuten mogen verlengen.Klopt van geen kanten.Ten eerste,heb ik na mijn bod gewacht,tot einde veiling,op het door mij geboden product niet overboden.Tevens zag ik,dat halverwege de zogenaamde 5 minuten,de tijd weer terugging naar haast 5 minuten. Dus kunnen ,of willen hun iedereen wijs maken,als de veiling tot de sluiting niet genoeg opbrengt,hun zogenaamd,een hoger bod hebben gehad,en dan kunnen verlengen met 5 minuten,en halverwege die 5 minuten,maar weer verlengen.Oplichters zijn het in mijn ogen Jan Ten Bokkel

Reactie van de melder van de klacht cathy 1234

10 maanden geleden - Alweer een nieuw smoesje van proveiling.nl Kreeg bericht binnen,dat men na het nakijken van mijn bod om 20.47 uur,mij om 9.00 uur heeft gemaild,dat er een hoger bod was,begint men ook al met leugens,deze mail naar hun zeggen,zou wel in mijn ongewenst blad terecht zijn gekomen. Mijn bod gedaan om 20.47.uur 13 sec. voor sluiting.om 21.00 uur bij sluiting geen hoger bod.na !,5 minuut terwijl ik dacht,zal wel bericht krijgen dat ik de veiling van die platen had gewonnen,begon ineens de verlengde tijd te lopen. Buiten mijn opinie van slechte zakenmensen,zijn het ook nog grote leugenaars,en ik raad ieder aan,niet met deze mensen in zee te gaan. J.Ten Bokkel

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Proveiling.nl in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Proveiling.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Proveiling.nl

Heeft op 21 juli 2016 om 09:26 geantwoord

Wij hebben de bieding op deze kavel aandachtig bestudeerd.
Hieruit kunnen wij het volgende opmaken:

Meneer heeft 13 seconden voor het einde van de veiling een bod uitgebracht.
Door het plaatsen van dit bod wordt de veiling met 5 minuten verlengd. Wanneer meneer de algemene voorwaarden had doorgelezen (artikel 5 sub. 6), dan was meneer hiervan op de hoogte geweest. Nadat meneer heeft geboden is er maar liefst 9 keer een hoger bod geplaatst. Nadat meneer is overboden is er vanuit ons direct een mail verzonden dat er een hoger bod is geplaatst. Klanten kunnen ten alle tijden hun bieding volgen (boven in de zwarte balk) een ''groen pijltje'' betekend dat u het hoogste bod heeft, een ''rood pijltje'' dat u bent overboden. Wij hebben meneer gisteren meerdere malen geprobeerd te bellen maar kregen geen gehoor. In de tussentijd hebben wij meerdere zeer boze mails ontvangen waarin woorden worden gebruikt als ''oplichters'' We hebben het vermoeden dat meneer de werking van de site niet helemaal snapt en hem dit geprobeerd uit te leggen.
Vanochtend heeft meneer zijn excuses aangeboden en gemeld dat hij zelf verkeerd heeft gelezen. Meneer meende dat hij om 20:47 een bod had geplaatst, die moest echter zijn 20:59:47. Deze klacht is dus niet gegrond en voor ons verder afgedaan.

Heeft op 21 juli 2016 om 10:00 geantwoord

Proveiling Heeft gisteren een mailtje gestuurd,met de mededeling,dat ik in een van mijn mailtjes door heb gegeven,dat ik mijn bod op et kavel om 20.47 heb verstuurd. dit had moeten zijn,20.59.47. dus de minuten vergeten te melden,daar men de hele dag smoesjes maakte, en uitvluchten zocht, om mij te overtuigen,en dat ik mijn klacht bij klacht.nl zou intrekken,of zou verwijderen,vanmorgen nog mail over binnengekregen.Hierop geantwoord,dit onder geen enkele voorwaarden te doen.Ook gaf men aan,na de verlenging ,nog 9 biedingen te hebben binnengekregen.Iets, wat voor mij niet relevant is.Dat ik hun uitmaakte voor oplichters, heb ik gemailt, in mijn boosheid, maar heb nadien hiervoor mijn excuses aangeboden.Verders geeft men aan, div. keren te hebben proberen te bellen. 2 x.Niet kunnen aannemen,daar ik onder de douche stond.Als men denkt, dat er niet genoeg geboden wordt,verlengt men de tijd gewoon.Men gaf aan,Dat er na plus minus 3 minuten de kavel weg was,ook al een leugenDe tijd is na 3.5 min. terwijl de 5 min nog niet eens voorbij waren weer verlengt met 5 min.Hun denken in hun recht te staan,maar ik heb zelf een handels onderneming,en heb zoiets nog nooit meegemaakt.Einde veiling, is voor mij einde veiling,ook al is het volgens hun hun recht om te verlengen.Proveiling is in mijn ogen de meest onbetrouwbare veiling van Nederland.
Dus mijn klacht blijft gewoon staan,ook al melden hun, dat deze is opgelost voor hun,maar niet voor mij.
Jan ten Bokkel

Bericht van Proveiling.nl

10 maanden geleden - Meneer heeft in de laatste minuut van de veiling een bod geplaatst, hierdoor wordt de veiling met 5 minuten verlengd. Dit had meneer van tevoren kunnen weten als hij op de hoogte was geweest van de algemene voorwaarden. Uit bovenstaande reactie blijkt dat meneer hiervan niet op de hoogte is geweest en dat betreuren wij. Wij willen meneer adviseren om voortaan beter de algemene voorwaarden en spelregels te bestuderen alvorens hij een bieding bij ons of een andere veilingsite plaatst. Dit om teleurstelling te voorkomen. Wij vinden het jammer dat meneer denkt dat wij een veiling verlengen omdat het bod niet hoog genoeg zou zijn. Een veiling wordt altijd met 5 minuten verlengt wanneer er in de laatste 5 minuten een bod wordt geplaatst. Dit staat overigens bij iedere kavel vermeld.

Alle klachten die gemeld zijn door cathy 1234