Klacht: Verkouden door airco in de trein op vol.

op 05 september 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Gisteren was het weer eens zo ver: de airco in de trein van 19:50 van Utrecht naar Groningen stond tè hoog ingesteld waar ik en mijn medepassagiers onder jassen en alles wat ze maar bij zich hadden verscholen zaten om maar niet enorm af te koelen.

Vanmorgen ben ik verkouden. Dit is een bekend probleem met verkeerd ingestelde airco\\\’s: dat mensen door de airco ziek worden. Nu zit een passagier soms 2-3 uren stil (terwijl de conducteur loopt of eventueel in de eerste klas gaat zitten)…

WORD DIT STRUCTURELE PROBLEEM (dat al vanaf 1998 een probleem is met de dubbeldekkers, zo weet ik uit eigen ervaring) OPGELOST IN DE NIEUWE TREINSTELLEN DIE IN BESTELLING ZIJN? Op het nieuws hoorde ik namelijk dat er nieuwe in de maak zijn.

Dat in de nieuwe treinen die in bestelling zijn, de airco handmatig, dus door conducteurs ZELF - na het indienen van en klacht door de passagiers - naar benden bijgesteld kan worden.

Nu worden passagiers immers verkouden van al die automatisch ingestelde airco\\\\\\\'s van de NS dubbeldekkers..

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 03 oktober 2016 om 08:01 geantwoord

Beste lezer,

NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door w.ekster