Klacht: Verkoper onbeschoft en loopt door terwijl de klant nog in gesprek is.

op 30 november 2016 over Gamma in de categorie Bouwmarkten

Op dinsdagmiddag 29 november om 13.15u liep ik in de winkel aan de Sniep 28 te Diemen. Ik vroeg de verkoper beleefd ;

” Goede middag ik ben op zoek naar een kapje om…..” –

Het verbazingwekkende hiervan was dat ik mijn zin nog niet afgemaakt had of de verkoper liep al door en wees een bepaalde richting op. Nota Bene de verkeerde kant. Simpelweg omdat hij het fatsoen niet kon opbrengen om mij mijn vraag te laten stellen.

Wanneer ik vervolgens twee medewerkers vraag om de desbetreffende verkoper vanuit het kantoor naar de werkvloer te halen omdat ik wilde aangeven dat ik het erg onbeschoft vind dat een verkoper midden in een gesprek doorloopt en de klant zijn zin niet kan afmaken – wordt gezegd dat ze ‘hem’ niet kunnen ‘vinden’.
Vervolgens heb ik om de manager gevraagd om hem het voorval dan maar uit te leggen en de desbetreffende verkoper erbij te halen. Ik ben er niet van gediend om onbeschoft behandeld te worden.
In het bijzijn van de manager lukte het de verkoper niet om ten eerste; zijn onbeschofte klantonvriendelijke gedrag toe te geven. Ten tweede lukte het niet om zijn excuses aan te bieden. Ik heb vervolgens aangegeven dat wanneer dit ontkend wordt, ik contact opneem met het hoofdkantoor.

Deze klantonvriendelijke verkoper bleef bij zijn standpunt correct gehandeld te hebben, zelfs in bijzijn van filiaalmanager. Dit verbaasde mij nog meer! Niemand kan deze verkoper dus iets maken, daar lijkt het op. Dit is boven alle norm als verkoper.
Ik wil hier nog aan toevoegen dat ik docent Social Work ben. Dus wanneer in het verweer van deze verkoper beweerd wordt dat ik geen sociale vaardigheden zou bezitten of zelf geen fatsoen heb, dan wil ik dit in een face to face gesprek met de directie nogmaals toelichten omdat men moet weten hoe klanten behandeld worden in dit filiaal van de Gamma.

De manager Danny Ete heeft zijn best gedaan om dit geschil op te lossen, echter ontloopt de verkoper zijn verantwoordelijkheid om zich als verkoper fatsoenlijk op te stellen en klanten netjes te woord te staan.

Van de desbetreffende verkoper heb ik geen naam meegekregen maar ik kan wel een signalement geven: 1.70m , Indonesische afkomst (vermoedelijk), brildragend, ongeveer 30- 38 jaar.

Ik ben tevreden wanneer de verkoper zijn fout toegeeft door diens excuses aan te bieden voor het doorlopen terwijl ik als klant mijn zin nog niet afgemaakt heb.
U moet weten dat dit zo onbeschoft was dat ik overweeg deze verkoper bij de Consumentenbond / Autoriteit Consument en Markt te bespreken.

6 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gamma nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door martin rijkaard