Klacht: verkooptechniek postcodeloterij

op 18 september 2017 over Postcode Loterij in de categorie Loterijen

ik wilde een gratis lot activeren nav een mailing (hoeveel is uw koffercode waard). Dus alleen – volgens de brief- gratis meespelen voor 5 zondagen tot november. Ook al staat het vervolgens heel krom in de brief (alsof je niets hoeft te doen), toch stond er dat je moet opzeggen omdat anders automatisch je lidmaatschap doorgaat. Dit heb ik meteen na activatie gedaan, althans dat probeerde ik via bellen (nooit bereikbaar want bandje dat het erg druk is), vervolgens via website en facebook (volgens hun opzegregels mag dat via website ook). Dit lukte niet: de website weigerde mijn formulier voor opzegging door te sturen. Vervolgens werd ik de volgende dag gebeld (door blije Eric) over iets vaags met 2 of 3 meespeelkansen etc. Ik zei hem: nu ik je aan de lijn heb wil ik opzeggen na mijn gratis loten tot november. Heel verwarrend gesprek over het wel of niet aanvinken van het automatisch afboeken van maandbedrag door postcodeloterij door Eric. Hij probeerde mij te laten geloven dat ik niet zou hebben afgezegd als ik wel een vinkje zou hebben gezet bij activatie van lot, of precies omgekeerd. Kortom verwarring zaaien (ik weet nu nog niet of ik wel heb opgezegd)

ik ben tevreden wanneer:
1. in de brief duidelijk staat: activeer uw lot
2. u speelt mee tot xxx en daarna stopt uw deelname
3. wilt u langer deelnemen, geef dit dan aan op de website door aan te geven dat u langer mee wilt doen>
Een automatische bevestigingsmail na activering waarin staat wat je (gratis) voor hoe lang hebt geactiveerd. Dat het automatisch ophoudt en een link dat je je kunt unsubsciben van hun mailings/telefoontjes (volgens mij is dat verplicht)
op de website:
1. activeer hier uw loten/kansen
2. u doet GRATIS mee tot xxx datum
3. wilt u langer meedoen: vink dit hier aan (tickbox)
voor opzeggen:
1. telefonische bereikbaarheid zonder bandje, met 'er zijn nog xx wachtende voor u"als het heel druk is (maar ik geloof niet dat het ooit zo druk is dat ze dagenlang niet bereikbaar zijn)
2. GRatis nummer!
3. goed werkende website waar makkelijk te vinden is hoe je op moet zeggen
4. antwoordnummer bij postverzending

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Postcode Loterij

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Postcode Loterij nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door YEJM