Klacht: Verkoop van een nieuwe NS kaart

YTGrelling op 25 oktober 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte heer, mevrouw,

Klacht: Tijdens het bandje inspreken mag je niet beginnen met ja, maar…. en vervolgens terugkrabbelen. Ja, is gezegd. Bandje wordt afgebroken i.v.m. mevrouw krabbelt terug. U krijgt een kaart toegezonden met een oude foto etc. u zit eraan vast. De medewerker kan niets meer voor mij betekenen.

Toelichting:
Zojuist (25-10-2017 10:15/10:29 uur heb ik met uw klantenservice (090040020606) gebeld i.v.m. kaart defect. Ik had verwacht dat de medewerkster mij een adres zal geven waar ik het naartoe kon sturen, maar de medewerkster legde uit, ze zal hiervan een bericht zenden en u kan nu een nieuwe kaart aanvragen, dit kost € 11,=” Nadat ik uitleg wilde over het tegoed op mijn defecte kaart, waarop een kleine communicatie stoornis was over hoger hand kan dat zien etc. gaf ze mij vervolgens toch een algemeen antwoord waar ik mijn antwoord op de vraag uit kon halen. Ik heb netjes aangegeven, “ik heb het antwoord op mijn vraag.”

Waarop het gesprek direct weer overging in u kan een nieuwe kaart aanvragen voor € 11,=. Mijn tegoed is geregeld, dus laat ik ook gelijk maar een nieuwe kaart regelen, en ik geef mijn rekeningnummer etc. door. Vervolgens gaan wij direct over met akkoord geven op het bandje waarop intussen nog twee vragen bij mij opkomen. En ik geef aan tijdens het inspreken “ja, maar de foto….” Mevrouw breekt het bandje af, i.v.m. met mijn nieuwe vraag en twijfel. Vervolgens kijkt ze of ze de aanvraag terug kan draaien, maar helaas mevrouw het kost u € 11,= jammer, voor u het spijt mij.

Ik vind dit niet normaal, dat ik dan ineens tijdens het inspreken niet terug mag krabbelen, omdat het allemaal zo snel gaat/enorme belkosten waarbij je geen extra tijd aan de telefoon wil zitten met de medewerkster, en ik ineens bedenk dat de foto van een 8/9 jarig meisje is, en nu 12 jaar. Mijn dochter bezit straks een kaart van een heel klein meisje. Dit kan toch niet! De medewerker had hier ook even over na mogen denken. Ze heeft tenslotte de geboortedatum (22-10-2005 N.C. Suichies) als eerste ingetypt.

Wij zijn in het voorjaar op reis geweest naar Den Haag. En de kaart heeft het toen prima gedaan (trein, tram, bus) en 24 september wilden wij naar Amsterdam en ineens wil de kaart geen railrunner opladen. Gelukkig moesten wij op centraal uitstappen en verder niet, maar dat was anders heel lullig geweest. De conducteur heeft de kaart bekeken en in zijn apparaat gehad, maar gaf ook aan. De kaart ziet er keurig uit, maar is echt defect.

De betaling is prima, een nieuwe kaart ook alleen ik wil
1. een recente foto op de kaart.
2. 2 jaar geldigheid niet betalen. De kaart is namelijk geldig
tot 25-8-2019. De kaart is immers 2 jaar eerder defect.

En om deze reden vraag ik u 2 jaar geldigheid te verrekenen/ of terug te storten op de bankrekening van Y.T. Grelling NL96 INGB 0655 586857.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door