Klacht: Verkeerde product geleverd bva ontkent fout

op 17 juli 2017 over BVA Veilingen in de categorie Online Veiling

Goedendag

Ik heb afgelopen week een veiling gewonnen op bva auctions, het betreft een pagode tent.
Deze heb ik ivm omstandigheden op laten halen door mijn zoon(2 uur rijden).
Na thuiskomst bleek dat de verkeerde pagode tent is geleverd.
Wat blijkt er staan op deze kavel 2 foto’s met 2 verschillende pagode tenten, een cranenbroek tent en een kwalitatieve goede pagode tent waarvan ik dacht dat ik deze kavel gekocht had.
Uiteraard heb ik contact opgenomen met bva auctions maar deze zegt er is getekend voor de kavel en daarmee af.
Ook had ik maar gebruik moeten maken van de kijkdagen.
Ook had de kavel gecontroleerd moeten worden of het de juiste is, maar voordat je kunt controleren moet je betalen.
Daar komt bij dat mijn zoon niet alle details weet en je er niet vanuit moet gaan dat de verkeerde wel eens geleverd kon worden.

Bva auctions geeft zijn fout toe betreft de verschillende foto’s maar daarmee houd het op en bva Zegt mij niet verder te kunnen helpen, ook niet nadat bva contact heeft opgenomen met de leverancier en dat terwijl bva echt de verkopende partij is.
Ik vind het persoonlijk een beetje op misleiding lijken.
Kavel 27853-23

Ik ben tevreden als de tent retour gaat dmv een door bva betaalde koerier of postduif aangezien ik niet van plan ben nog een keer 2 uur te rijden.
Uiteraard verwacht ik het aankoopbedrag terug, dat bva een fout maakt kan gebeuren het toegeven ook maar los het dan wel netjes op.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over BVA Veilingen

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door BVA Veilingen in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat BVA Veilingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BVA Veilingen

Heeft op 18 juli 2017 om 11:08 geantwoord

Goedemorgen meneer Maasacker,

Bedankt voor uw bericht op Klacht.nl. Uw klacht is door onze klantenservice behandeld.

Op onze website hebben twee verschillende foto's gestaan. U heeft zelf de mogelijkheid gehad om na te vragen welke van de twee tenten het is. Daarnaast heeft u ook de mogelijkheid gehad om het kavel te bezichtigen op de kijkdag. Ten slotte heeft u de verantwoording om het kavel te controleren op locatie tijdens het afhalen. Indien uw zoon het kavel ophaalt draagt u die verantwoording over aan uw zoon. Op de verpakking zit namelijk zelfs een stikker van de tent.

BVA Auctions wil u toch nog de mogelijkheid bieden om het kavel retour te sturen of brengen op eigen kosten.

Wij hopen u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Stan - BVA Auctions

Heeft op 18 juli 2017 om 11:30 geantwoord

Mijn mening over deze oplossing is.
Ze zeggen nog steeds dat ik het maar beter had moeten controleren allemaal.
Ik doe al jaren zaken met hun en krijg altijd wat ik koop wat op de foto staat.
Nu stonden er blijkbaar twee fotos op dit is pure misleiding.
Bva maakt normaal ook altijd zelf de fotos.
Hun hadden hier beter op moeten letten voor hun klanten.
Ik ga nooit naar kijkdagen zeker niet als het meer dan twee uur rijden is.
En met ophalen nu gedaan door mij Zoon kijk ik nooit in dozen het is altijd goed geweest dus ga ee vanuit dat dat nu ook het geval zou zijn.
En dan de oplossing op eigen kosten terug sturen of brengen.
Dus weer een halve dag kwijt en brandstof die ik al kwijt ben met het ophalen.

Ik noem dit geen oplossing en daarbij leggen ze de schuld nog steeds bij mij dit vind ik nog het kwalijkste.

Dus ik ga niet akkoord met deze oplossing of ze laten hem ophalen of ze halen hem Zelf op ik ga er geen energie meer insteken.

Alle klachten die gemeld zijn door Perrievanmaasacker