Klacht: Verkeerde kleur difrax flessen -service???

op 29 januari 2014 over Prenatal in de categorie Kledingwinkels

Hallo,

Ik heb verkeerde kleur (uiteraard nieuwe, in verpakking) difrax flessen van naasten gekregen. Afgelopen zaterdag was ik bij Prenatal Doetinchem en vroeg ik discreet -gezien ik niet wil dat tijdens mijn zwangerschap bekend wordt jongen/meisje- of ik de fles kon ruilen voor een andere kleur. Speciaal was ik hiervoor naar de prenatal afgereisd (20 min rijden) omdat in mijn eigen woonplaats geen prenatal zit en ik de kans wilde verkleinen bekenden tegen te komen. Direct gaf ik aan dat ik geen bon had want als je daarom bij de kopers moet vragen, is de kans groot dat men weet dat ze de verkeerde kleur gekocht hebben. Temeer omdat de kopers wisten dat ik difrax flessen wilde. De verkoopster wilde ze niet omruilen. Want, zo gaf ze aan, ‘de flessen zijn pas geleden in de aanbieding geweest’. Ik probeerde haar ervan te overtuigen dat prijs in deze naar mijn inziens niet uitmaakt. Helaas is mij dat niet gelukt. Ze wilde wel kijken of de juiste kleur op voorraad was en daarvoor bleef ze lang weg. Ze kwam terug met de juiste kleur. ‘Deze hebben we maar ik wil eerst een bon’. Zoals ik al eerder had gezegd, heb ik die niet. Ze deed voor de zekerheid navraag bij haar collega maar zij reageerde ook afwijzend. Al die tijd heb ik met een onprettig gevoel in de winkel gestaan omdat ‘mijn geheim’ op de toonbank lag en er luid over gesproken werd.
Kortom, mijn vraag: wat vinden jullie hoe de verkoopster hier mee om had moeten gaan? Correct gehandeld of niet? Ik had meer inlevingsvermogen verwacht en zie het nadeel om ze om te ruilen in een andere kleur voor jullie winkel niet. Sterker nog, je wint hier geen klant (in elke geval mij niet) mee. Hoewel ik (in Doetinchem) een andere winkel heb gevonden die wel wilde omruilen -Etos-, hadden zij helaas de juiste kleur niet op voorraad en kan ik hiervoor later terug komen. Desondanks vind ik het nodig dit aan de kaak te stellen.

Bericht op bovenstaande vragen

Alle klachten die gemeld zijn door Anoniem1