Klacht: Verkeerde informatie gegeven

op 13 juni 2016 over SNS Bank in de categorie Banken

Om een berekening te kunnen maken van onze verkoopprijs en restschuld van onze woning hebben we contact gezocht met SNS-bank over de hypotheek en eventuele bijkomende kosten. Hierbij hebben we specifiek gevraagd naar eventuele boetes o.i.d. Volgens SNS-bank was er geen sprake van een boete of andere bijkomende kosten.

Vervolgens kregen we een potentiële koper en hebben we wederom gebeld. Nogmaals werd meegedeeld dat er géén sprake zou zijn van een boete of andere bijkomende kosten.

Uiteindelijk hebben we een bod gekregen en dit geaccepteerd. Een derde maal gebeld naar SNS-bank om helder te krijgen wat ons stond te wachten aan restschuld. Wederom was er géén sprake van een boete of andere bijkomende kosten.

We krijgen de eindafrekening van de notaris met een bedrag wat vele malen hoger lag dan onze hypotheek waardoor de restschuld ook aanzienlijk hoger was dan wij hadden berekend (met de door ons ingewonnen informatie). Dit hebben we geverifieerd met SNS-bank waar we nu ineens te horen kregen dat er sprake was van een boete wegens rentekorting. Nu ineens wél! Schandalig! We hebben zó ons best gedaan om ons te laten informeren door SNS-bank om niet voor verrassingen komen te staan…en vervolgens dit!

Bij het doornemen van de eindafrekening zien we tevens dat de levensverzekering niet genoemd wordt. Vreemd, we hebben dit genoteerd op het formulier wat richting de notaris moest.
Dit hebben we nagevraagd bij zowel SNS-bank als onze verzekeraar.
Hier krijgen we twee verschillende verhalen. De SNS-bank verwijst ons naar de notaris en verzekeraar en de verzekeraar zegt dat SNS-bank eerst goedkeuring moet geven en dit pas kan als de hypotheek is afbetaald!

Naast het feit dat ons tot 3 keer toe niet gemeld wordt dat wij een boete krijgen (ondanks dat wij hier expliciet om hebben gevraagd) én wij verschillende informatie krijgen over de wijze van in mindering brengen van de levensverzekering op de eindafrekening, ben ik diep, diep teleurgesteld in SNS-bank. Ik ben van mening dat SNS-bank tekort geschoten is in haar informatieplicht naar haar klant toe. We hebben expliciet om informatie gevraagd aangaande boetes of andere kosten bij verkoop van het huis.
Wij voelen ons in de maling genomen. Waarschijnlijk hebben de medewerkers die wij gesproken hebben hartelijk gelachen om de verkeerde informatie die zij ons hebben gegeven.
Ik hoop dat zij onze 3 kinderen willen vertellen dat we deze zomervakantie niet met vakantie kunnen omdat we tot 3 keer toe verkeerd zijn geïnformeerd.

Ik zou graag willen dat SNS:
- Haar medewerkers van de klantenservice op een juiste manier training geeft zodat zij de juiste gegevens aan de klanten verstrekt.
- Een gepaste oplossing biedt richting ons (lees: klant).
- Zorgt voor spoedafhandeling van de levensverzekering vóór overdracht van de akte op maandag 20 juni 2016.
- Excuses aanbiedt voor de wijze waarop de klant verkeerd is geïnformeerd.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over SNS Bank

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over SNS Bank nog niet in behandeling is genomen.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door SNS Bank in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat SNS Bank een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SNS Bank

Heeft op 17 juni 2016 om 11:40 geantwoord

Beste Mark,

Bedankt voor je bericht. Vervelend dat je ontevreden over ons bent. Via deze weg nemen wij geen klachten in behandeling. Je klacht mag je rechtstreeks bij ons indienen via het klachtenformulier op onze website: http://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/contact/klacht-indienen.html?resultpos=1. Daar nemen we je klacht snel in behandeling en zoeken we vervolgens naar de juiste en gepaste oplossing. Zo behandelen wij elke klacht gelijkwaardig. Dank voor je begrip.

Groet,
SNS Webcare