Klacht: verkeerde informatie en leveren niet op tijd

op 18 september 2016 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Ik heb via Belsimpel.nl geprobeerd mijn abonnement bij Tele2 te verlengen. Bij het invullen verliep alles goed, ik zag een leuk toestel en een abonnement dat goed bij mij past. Het was een toestel waar een Nano simkaart in moet dus ik belde Tele2 of ik die simkaart kon kopen, het antwoord was dat ik deze gewoon kosteloos opgestuurd zou krijgen. duurt wel 5 werkdagen zei de telefoniste, dat is geen enkel probleem voor mij. Op Belsimpel bieden ze alleen een simkaarknippertje aan voor 8 euro, als je geen Nano kaartje hebt, dit was dus een betere oplossing. Ik heb per IDEAL de bezorgkosten voor het toestel betaald aan Belsimpel. Ja, dan begint de ellende pas natuurlijk! de volgende dag krijg ik een e-mail van Belsimpel dat er een storing bij Tele2 is in het aansluitsysteem, de sim kan niet aangesloten worden ivm storing bij Tele2. De verwachting is dat de storing 15 werkdagen kan duren. Dus ik bel Tele2 om te informeren of dit klopt. Nee hoor, zegt een vriendelijke dame, wij hebben geen storing en ik zie dat uw order gewoon “loopt”. Bel ik daarna naar Belsimpel, ik kreeg een dame aan de lijn waaraan ik kon merken dat zij er nog niet zolang werkte maar zij hield voet bij stuk, het ligt echt aan Tele2 en als zij storing hebben kan het toestel niet verzonden worden. Na dat ik het vroeg werd ik doorverbonden met een collega, ik kreeg hetzelfde verhaal, het enige wat zij voor mij kon doen is de heleboel annuleren en anders heb ik maar gewoon te wachten. Spreken met een leidinggevende of manager kon niet want ik kon niet nogmaals doorverbonden worden en ik zou toch hetzelfde verhaal te horen krijgen, het had dus geen nut om met nog iemand te spreken van Belsimpel. Ik werd er nogmaals op attent gemaakt dat de annulering wel op dit moment in orde gemaakt kon worden. Dat wil ik niet, ik wil mijn toestel!! Dan moest ik Tele2 maar weer bellen. Ik nogmaals Tele2 gebeld en kreeg een andere dame aan de lijn. Zij vertelde mij dat de order helemaal niet “liep” want er zat een storing in het systeem en die hield precies mijn order tegen (de simkaart) en dan loopt de order van het toestel ook niet door, zei ze. Ja, sorry maar we hebben toch echt 15 werkdagen (!!) nodig om dit op te lossen, zei ze nog. Ik meldde haar dat dit echt geen manier van doen is en super klantonvriendelijk. Met weinig woorden beaamde zij dit maar kon er niets aan doen.

15 werkdagen om een storing in je systeem op te lossen voor een bedrijf als Tele2 is van de zotte en heel klantonvriendelijk. De enige oplossing die mij is geboden is een annulering van de bestelling. Zijn deze bedrijven hun klanten dan liever kwijt? Moeten beide bedrijven zich niet gewoon diep schamen om zo met klanten om te gaan?

Ik ben tevreden als ik gewoon deze week (week van 20 september) allebei de bestellingen geleverd krijg!

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

Reactie van de melder van de klacht Debbie van Kluijve - De Vente

1 jaar geleden - Zojuist heb ik tele2 nogmaals gebeld en gezegd dat ik deze klacht op klacht.nl heb gezet. Het antwoord was: dat heeft geen nut? Er wordt alleen gereageerd op klachten die via het klachtenformulier op tele2.nl zijn ingediend. Ze zijn lekker bezig daar

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Debbie van Kluijve - De Vente