Klacht: Verkeerde informatie door klantenservice

op 15 mei 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Aangezien we van plan waren kasten te kopen bij Ikea, die we al kn de folder hadden uitgezocht, heeft onze dochter op woensdag, 12 mei 2016, smiddags gebeld met de klantenservice van Ikea. Omdat we de kasten op korte termijn nodig hebben, was haar vraag op welke termijn de kasten bezorgd en gemonteerd konden worden. Zij kreeg als antwoord dat het daags erna al altijd kon. . Zij heeft duidelijk en bewust aangegeven dat wij in Venlo wonen en de kasten in Heerlen zouden gaan kopen. Dat was allemaal geen bezwaar, werd haar gezegd. Gisteren, 14 mei togen wij naar Ikea, Heerlen en hebben daar de kasten met hulp van een medewerkster uitgezocht. Wij werden overigens goed geholpen. Bij de planning over bezorging en montage bleek echter dat de kasten niet op korte termijn geleverd en al helemaal niet gemonteerd zouden kunnen worden. Venlo was nl voor Heerlen buitengebied en moest apart worden gepland. Dus helemaal niet conform de verstrekte informatie. Wij werden naar de klantenservice gestuurd om te kijken of ze daar meer voor ons konden betekenen. Maar ook dat lukte niet. Onze dochter heeft nogmaals uitdrukkelijk verteld welke informatie zij had gekregen, nl directe levering en montage. Maar dat was dus in Heerlen uitgesloten . Het zou pas rond de 25e kunnen. Voor ons veel te laat. De medewerkster heeft toen wel contact opgenomen met filiaal Eindhoven en het bleek dat Venlo daar wel in de Aroute ligt. De info over de gekochte kasten naar Eindhoven doorsturen, was niet mogelijk. Vreemde zaak voor zo,n wereldbedrijf!!Daarop hebben wij een kilometervergoeding gekregen van ong. Euro 23,00. Er restte ons niets anders dan naar Eindhoven te rijden. … HEEL vervelend , gezien de kilometers en de tijd en omdat mijn ernstig zieke man alleen thuis was achtergebleven. In Eindhoven waren alle artikelen in voorraad en konden wij de bestelling plaatsen. De kasten kunnen ook binnen een paar dagen bezorgd en gemonteerd worden. Nu nog hopen dat het allemAal gaat kloppen.
Door de verkeerde informatie door een medewerkster van Ikea hebben wij niet de afstand Belfeld, (waar we tijdelijk verblijven ) Heerlen vv. gereden, echter 273 km. Ook qua tijdsinvestering waren we ong. 3 uur langer kwijt en gezien de privé-omstandigheden was dat erg vervelend.

Wij vinden het erg belangrijk dat de medewerkers van Ikea de juiste info verstrekken, zeker gezien het feit dat onze dochter duidelijk heeft aangegeven dat er in Venlo bezorgd en gemonteerd zou moeten worden en we in Heerlen zouden gaan kopen. Filiaal Heerlen is nl. Veel makkelijker bereikbaar.
Ook vinden we dat een kilometervergoeding hier op zijn plaats is.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 12 juli 2016 om 14:47 geantwoord

Hej,

door drukte lezen we je bericht nu pas. Onze excuses hiervoor.

Wat vervelend dat je zo'n nare ervaring met winkelen bij ons hebt meegemaakt. Onze oprechte excuses voor de foutief verstrekte informatie! We waarderen dat je de moeite hebt genomen dit bij ons onder de aandacht te brengen. We geven je feedback intern door, hier kunnen wij immers alleen maar van leren. Omdat we het vervelend vinden willen we je graag iets 'lekkers' opsturen. Dit doen we vandaag voor je bij de post. Houd je brievenbus in de gaten ;)

Mocht je momenteel of in de toekomst nog vragen of klachten hebben, dan raden we je aan contact op te nemen met onze collega’s van de IKEA klantenservice, via één van de volgende directe contactkanalen: http://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/contact_us/contact_us_intro.html

IKEA Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door Dreluc